دانلود تحقیق درمورد زندگي انسان بعد از دنيا

دانلود تحقیق درمورد زندگي انسان بعد از دنيا

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد زندگي انسان بعد از دنيا

با دانلود تحقیق در مورد زندگي انسان بعد از دنيا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زندگي انسان بعد از دنيا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زندگي انسان بعد از دنيا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زندگي انسان بعد از دنيا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:49 صفحه

قسمتی از فایل:

خداي تعالي براي ما خير مي‌دهد كه انسان از اين دنيا كه محل حيات اجتماعي اوست، به عام ديگري به نام برزخ و سپس به عالم آخرت كوچ مي‌كند، ولي روش زندگانيش بعد از اين دنيا، انفرادي است، يعني ارتباطي با تعاون اجتماعي ندارد و به كمك و همكاري ديگران نيازمند نيست و تنها وجود خودش در تمام شوون حياتي موثر خواهد بود.

اگر اين نظام طبيعي و نواميس مادي كه در در اين عالم مشاهده مي‌شود، در عوالم بعدي نيز حكمفرما بود، ناچار بايد زندگاني برزخي و اخروي هم مانند حيات دنيوي بر اساس اجتماع و تعاون استوار باشد، ولي انسان همين‌كه از اين عالم رخت بربست، ديگر اين جريانات را پشت سر انداخته و متوجه پروردگارش مي‌شود. ديگر اثري از علوم عملي كه ويژه‌ي محيط اجتماع و كار است، نمي‌ماند، ديگر لزوم استخدام و تصرف و مدنيت و اجتماع تعاوني و ساير احكام و قضاوت‌هايي كه در دنيا دارد، بي‌مورد خواهد بود، تنها انسان است و اعمالي كه انجام داده و نتايج نيك و بد آنها.

از اين پس چهره‌ي حقايق بي‌پرده جلوه‌گر شده و خير باعظمتي كه مورد اختلاف بود، ظاهر مي‌شود. در آيه‌ي 80 سوره‌ي مريم مي‌فرمايد:

 

«و نرثه ما يقول و ياتينا فردا» و در آيه‌ي 94 از سوره انعام مي‌فرمايد: «و لقد جئتمونا فرادي كما خلقنا كم اول مره تركتم ما خولنا كم و اظهور كم و ما نري معكم شفاء كم الذين كنتم زعمتم انهم فيكم شركاء لقد تقطع ينكم و ضل عنكم ما كنتم تزعمون»

و امثال اين آيات زياد است و چنانكه مي‌بينيد از اين‌ها استفاده مي‌شود كه روش زندگاني انسان بعد از دنيا عوض شده و ديگر بطور اجتماع و همكاري زيست نمي‌كند و علومي را كه در اين عالم اختراع كرده، بكار نمي‌بندد و جز از ميوه‌ي علم و نتيجه‌ي كار و كوشش خود بهره‌اي نمي‌برد، حقيقت اعمالش در آن عالم ظاهر مي‌شود و به پاداش آنها مي‌رسد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر