دانلود مقاله درمورد سالمندان سبزيجات، ميوه خام و سالاد فراوان مصرف كنند

دانلود مقاله درمورد سالمندان سبزيجات، ميوه خام و سالاد فراوان مصرف كنند

0 2.1k
دانلود مقاله درمورد سالمندان سبزيجات، ميوه خام و سالاد فراوان مصرف كنند

با دانلود مقاله در مورد سالمندان سبزيجات، ميوه خام و سالاد فراوان مصرف كنند در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله سالمندان سبزيجات، ميوه خام و سالاد فراوان مصرف كنند را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله سالمندان سبزيجات، ميوه خام و سالاد فراوان مصرف كنند ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد سالمندان سبزيجات، ميوه خام و سالاد فراوان مصرف كنند

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:1 صفحه

قسمتی از فایل:خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بهداشت و درمان - خانواده
دبير انجمن تغذيه ايران به سالمندان توصيه كرد: در وعده‌هاي غذاي خود از سبزيجات، ميوه‌ خام و سالاد فراوان استفاده كنند.
برليانت بزرگمهر كارشناس ارشد تغذيه و رژيم درماني و دبير انجمن تغذيه ايران با بيان اين مطلب به خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: سالمندان به دليل مشكلات گوارشي و يا دنداني، به دليل خوب هضم نشدن غذاها، از خوردن برخي مواد خودداري مي‌كنند.
وي مصرف سبزيجات و ميوه‌جات براي سالمندان را ضروري دانست و اظهارداشت: در صورت نخوردن آن سالمندان دچار كمبود ويتامين و مواد معدني مي‌شوند.
بزرگمهر با اشاره به اينكه سوء تغذيه مي‌تواند هم درجهت كمبود مواد مغذي مثل ويتامين‌ها، مواد معدني و يا پروتئين‌ها باشد و يا ازياد مصرف چربي‌ها، قند، نشاسته باشد، افزود: وقتي از سوء تغذيه در سالمندان بحث مي‌شود بيشتر ازدياد دريافت مواد مغذي است كه از زياد مصرف كردن چربي‌ها، قندها، نشاسته در دوران جواني به وجود آمده است.
دبير انجمن تغذيه ايران با بيان اين كه احتمال ابتلا به بيماريهايي مثل چربي خون، فشار خون و بيماريهاي قلبي در سالمندان بيشتر است، اظهار داشت: سالمندان براي پيشگيري از اين عوارض از خوردن غذاهاي چرب، مواد نشاسته‌اي و قند پرهيز كنند.
وي شايعترين بيماري سالمندان را كمبود ويتامين
A ، ث و ويتامين‌هاي گروه D دانست و افزود: سالمندان به دليل مصرف نادرست و استفاده كمتر از سبزيجات و لبنيات دچار عوارض كمبود اين ويتامين‌ها مي‌شوند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر