دانلود تحقیق درمورد بنيان هاي اجتماعي وضع كنوني

دانلود تحقیق درمورد بنيان هاي اجتماعي وضع كنوني

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد بنيان هاي اجتماعي وضع كنوني

با دانلود تحقیق در مورد بنيان هاي اجتماعي وضع كنوني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بنيان هاي اجتماعي وضع كنوني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بنيان هاي اجتماعي وضع كنوني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بنيان هاي اجتماعي وضع كنوني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

عادت كرده‏ايم در شب امتحان درس بخوانيم. در بعد از انقلاب همه طرح ها ضربتي بود و ضربتي هم خراب شد و اين وضع تا همين اواخر كم و بيش ادامه داشت. حتي كارهاي مطالعاتي ما هم همينطور بوده است. هر مسئله ‏اي يكباره مطرح و بلافاصله به عمل مي‏ رسيد. حتي مسائلي كه كارشناسان در مدت دو سال مطالعه هم ممكن است به تصميم‏ گيري نرسند، ظرف يك روز تصميم مي‏ گيريم. به همين دليل هرگز نتوانستيم كارهاي جدي و كارشناسي را به حساب آوريم...ما الي ماشاءالله طرح‏ هاي نيمه تمام داريم كه قسمتي از آن بر اثر رؤياها، بلندپروازي ‏ها و بي حساب و كتاب بودن امور بوده است. هر كسي هر كجا كه رفته قول داده كه فلان كار را انجام دهد و به همين دليل طرح‏ هايي با 5 تا 45 درصد پيشرفت كار و نيمه كاره داريم كه د براي آنها فكر كرد. 

 (از سخنان دكتر حسن حبيبي،‌ معاون اوّل پيشين رئيس‌جمهوري، در همايش پنجاه سال برنامه ‏ريزي توسعه در ايران، 18 اسفند 1377)

 

بنيان هاي اجتماعي وضع كنوني

از منظر تحليل تاريخي- جامعه‌شناختي، تحولات كنوني ايران، كه از دوّم خرداد 1376 به‌شكلي بارز تجلي خود را آغاز كرد، پديده‌اي خلق‌الساعه يا مولود تأثير شخصيت فرهمند اين يا آن فرد يا زيركي و هشياري و برنامه‌ريزي اين يا آن گروه و جناح سياسي نيست. اين تحول داراي بنيان‌هاي ژرف اجتماعي و بطور عمده پيامد محتوم تحولات ساختاري است كه در طول دو دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران تكوين يافت. منظور از تحولات ساختاري چنان دگرگوني‌هاي عميق و گسترده در آن گروه از شاخص‌هاي اساسي حيات اجتماعي است كه جامعه كنوني ما را به جامعه‌اي متمايز با اواخر دوران پهلوي و اوايل پيروزي انقلاب بدل ساخته است. عمده‌ترين اين تحولات به شرح زير است:‌

 

تحول در تركيب جمعيتي

طي بيست سال پس از انقلاب در تركيب جمعيتي كشور دگرگوني عميقي پديد آمد و آن را به جامعه ‏اي كاملاً جوان بدل كرد.

هم‌اكنون ايران سومين كشور داراي جمعيت جوان در جهان است و پنجاه درصد از جمعيت كنوني كشور زير 19 سال دارند. بيش از هفتاد درصد ايرانيان امروزي در فضاي پس از انقلاب اسلامي پرورش يافته ‏اند، هيچ تصويري از حكومت پهلوي و انقلاب اسلامي بطور مستقيم در ضمير خود نداند و حدود هفت ميليون تن از ايشان بين 15 تا 19 سال دارند. اين گروه اخير يك جمعيت انبوه نوجوان است با سلايق و علايق خاص دوران نوجواني كه هم تماماً متولد پس از انقلاب هستند و هم پرورش‏ يافته فضاي فرهنگي و سياسي پس از انقلاب. اين فرآيند تداوم خواهد يافت. به‌گته دكتر مصطفي معين، وزير فرهنگ و آموزش عالي، افزايش جمعيت كشور در چهار دهه اخير به ميزان 3/2 برابر بوده و پيش‌بيني مي‌كنيم كه جمعيت ايران در سال 1385 به بيش از 70 ميليون و 300 هزار نفر برسد كه 63 /27 درصد آن‌ را افراد زير 15 سال تشكيل خواهند داد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر