دانلود تحقیق درمورد عوامل موثر بر واکنش هاي شيميايي

دانلود تحقیق درمورد عوامل موثر بر واکنش هاي شيميايي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد عوامل موثر بر واکنش هاي شيميايي

با دانلود تحقیق در مورد عوامل موثر بر واکنش هاي شيميايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق عوامل موثر بر واکنش هاي شيميايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق عوامل موثر بر واکنش هاي شيميايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد عوامل موثر بر واکنش هاي شيميايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

عوامل موثر بر واکنش هاي شيميايي (Main Parameters in Chemical Reactions)

 

عوامل متعددي وجود دارند که بر سرعت واکنش هاي شيميايي موثرند که مهمترين آنها به ترتيب اولويت عبارتند از :

دما ، غلظت مواد واکنش دهنده و محصولات ، فشار ، ماهيت ونوع مواد واکنش دهنده ، اندازه ي ذرات مواد واکنش دهنده و ميزان سطح تماس ، کاتاليزور ، بازدارنده ها (متوف کننده ها ) ، وجود حلال در محيط ، وجود عوامل خارجي نظير نور و ضربه .در ادامه به بررسي دقيق تر چند مورد از عوامل موثر بر سرعت واکنشهاي شيميايي خواهيم پرداخت.

1-    دما (Temperature )

تجربه نشان داده است که سرعت کليه ي واکنشهاي شيميايي اعم از گرمازا و گرماگير با افزايش دما بالا مي رود ؛ به نحوي که معمولاً با افزايش دمايي در حدود ده درجه ي سانتيگراد سرعت واکنش دو برابر مي شود. اغلب واکنشهايي که در دماهاي کم داراي سرعت پاييني هستند، در دماهاي زياد سرعتي قابل توجه خواهند داشت .  سرعت برخي از واکنشها در دماهاي زياد به حدي بالا مي رود که امکان کنترل آنها از دست مي رود و حتي ممکن است باروندي انفجاري همراه باشد. در دماهاي زياد ، مولکول هاي مواد واکنش دهنده به دليل برخورداري از انرژي جنبشي بيشتر ،‌ داراي برخوردهاي زيادتري خواهند بود .در نتيجه آسانتر مي توانند انرژي فعالسازي را فراهم کنند و به کمپلکس فعال تبديل شوند .

تقليل زمان پخت غذا درديگ زودپز و فاسد شدن سريع مواد غذايي دردماي اطاق و محيط خارج از يخچال ، نشانه ي تأثير دما بر سرعت واکنشهاي شيميايي است .



پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر