دانلود تحقیق درمورد بیگانه همسری و تحلیل آن در شاهنامه

دانلود تحقیق درمورد بیگانه همسری و تحلیل آن در شاهنامه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بیگانه همسری و تحلیل آن در شاهنامه

با دانلود تحقیق در مورد بیگانه همسری و تحلیل آن در شاهنامه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بیگانه همسری و تحلیل آن در شاهنامه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بیگانه همسری و تحلیل آن در شاهنامه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بیگانه همسری و تحلیل آن در شاهنامه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:140 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

حماسه، خلاصه‌اي از سرگذشت زندگي انسان و جلوه‌گاه انديشه و كردار اوست. روح آدمي نيز همواره درگير دو نيروي مهر و كين، عشق و نفرت و دوستي و دشمني است. اگر قرار باشد تصويري كامل از انسان به نمايش گذاشته شود مسلماً فقط به كين ورزي‌ها خلاصه نمي‌شود و صرفاً صحنه‌هاي رزم به تصوير كشيده نخواهد شد.

شاهنامه‌ي فردوسي التقاطي از انواع ادبيات است هر چند كه بخش اصلي آن را داستان‌هاي رزمي تشكيل داده‌اند اما داستان‌هاي عاشقانه، ، ازدواج و دلبستگی های خانوادگی ،داستان‌هاي غنايي و شاعرانه، افسانه‌هاي عاميانه، داستان‌هاي عرفاني و... در  ان به وفور ، به چشم مي‌خورد. (سرامي، 1383، ص 41)

ازدواج به عنوان یکی از مهمترین موضوعاتی است که نظر شاعران را به خود جلب نموده و در اثار همه شاعران پرداختن به وصال و کامیابی از محبوب به عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح شده است.  آنچه در درون انسان مي‌گذرد انگيزه‌ي حادثه‌هاست و نيرومندترين عاطفه در ميان انسان‌ها و مايه‌ي بقاي هستي عشق است. در شاهنامه‌ي فردوسي با مجموعه حوادثي هولناك روبرو هستيم كه صداي شمشير و سنان و كوس و دهل آن را وحشت انگيزتر مي‌نمايد و خاك و خون رنگ خشم و نفرت به اين وقايع مي‌بخشد. با اين همه فردوسي ماهرانه داستان‌هاي عاشقانه را در آن به نمايش درآورده است.

- عشق در زبان فارسي مهم‌ترين موضوع ادب ايران شناخته شده است. در شاهنامه عشق به صورت بسيار لطيف و كامروا مطرح است. «عشق در شاهنامه طبيعي و انساني است و وصف‌ها و بيان حالات رواني زن و مرد طبيعي و هنرمندانه است. عشق در شاهنامه جلال و شكوه حماسي دارد و سزاوار پهلوانان شاهنامه است. عشقي بزرگوارانه و نجيبانه و خردمندانه و توأم با وقار و شخصيت حكيمانه‌ي خود فردوسي.» (رياحي، 1380، ص 299)

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر