دانلود تحقیق درمورد برهان نظم

دانلود تحقیق درمورد برهان نظم

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد برهان نظم

با دانلود تحقیق در مورد برهان نظم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق برهان نظم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق برهان نظم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد برهان نظم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

پيش گفتار

فطرتِ خداجويى و خداپرستى، يك جاذبه ى معنوى در نهاد انسان است و كام دل آدمى متأثر از اين نيروى مرموز موجود در شعور مخفى اوست. پرتو فروزان اين جذبه و كشش درونى و احساس باطنى وابستگى به مبدأ لايزال، سرتاسر حيات آدمى را فراگرفته است. خرد ورزى انسان در باب آفريننده ى هستى و ساير مقولات دينى ريشه در آن جاذبه ى فطرى دارد و انسان مى كوشد: با براهين محكم و استدلال هاى خردپذير، بنيان و شالوده اى استوار در برابر شبهات، براى باور درونى خود فراهم آورد. راه يابى عقلانى به خداوند از طريق تفكر و تأمل در نظام حاكم بر طبيعت تلاشى است در همين راستا.

اين شيوه استدلال در متون دينى و نزد رسولان الاهى از جايگاه و اهميت خاص برخوردار است. گو اينكه در منظر انديشمندان مسلمان و غيرمسلمان چنين نبوده و با نشيب و فراز فراوان رو در رو گرديده كه ناشى از عوامل متفاوتى است. از جمله مى توان از اختلاف در تعريف اصطلاحات خاص مربوط به اين دليل، نتيجه بخشى و ميزان كارآمدى آن ياد كرد.

چهارمين دفتر از مجموعه معارف، به بحث درباره برهان نظم اختصاص يافته است كه با عنوان «طبيعت و حكمت» به خوانندگان محترم تقديم مى گردد. اين تحقيق حاصل تلاش فاضل گرانمايه حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاى احمد ديلمى است.

پيشينه ى دليل نظم در غرب و جهان اسلام، مفاهيم و تعاريف مربوط به آن، انواع نظم و ارزش آن ها، نظام مندى طبيعت و مدلول آن و ارزيابى دليل نظم و پى جويى آن در كتاب و سنت و... از جمله مباحثى است كه در اين مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

اميد است مطالعه ى آن براى مدرسان محترم معارف اسلامى و عموم علاقه مندان و پژوهشگران معارف دينى سودمند افتد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر