دانلود تحقیق درمورد استر و مردخای

دانلود تحقیق درمورد استر و مردخای

0 2k
دانلود تحقیق درمورد استر و مردخای

با دانلود تحقیق در مورد استر و مردخای در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق استر و مردخای را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق استر و مردخای ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد استر و مردخای

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

طبق بررسی ها و شواهد موجود در سال 539 قبل از میلاد ، پس از در هم شکستن و واژگون شدن حکومت بابل توسط کوروش کبیر، اولین مهاجرت یهودیان به ایران انجام گرفت و در مدت کوتاهی از سه سمت غرب، مرکز و شمال در اقصی نقاط ایران متمرکز شدند.

اگر چه آمار دقیقی دال بر تعداد و زمان ورود یهودیان به ایران و دگر شهرها موجود نیست . اما آنچه مسلم است یهودیان ایران در مقایسه با دگر یهودیان مهاجر به کشورهای جهان دارای قدمت تاریخی و اصالت فرهنگی بیشتری هستند. گروهی از آنان خود را از سبط شیمعون (از فرزندان حضرت یعقوب) و برخی دیگر خود را از نسل حضرت داوید پدر حضرت سلیمان می دانند.

شهر همدان یا هکمتانه در زمان پادشاهان پارسی و هخامنشی ، از شهرهای مهم و ییلاقی به شمار می رفته و به همین جهت همواره یکی از پرجمعیت ترین مراکز یهودی نشین ایران محسوب می شده، طوریکه در قرن گذشته بازار همدان به نام بازار کلیمیان همدان هم معروف بود.

مقبره استر و مردخای

مقبره استر و مردخای در همدان از لحاظ عبادی جزء مهمترین زیارتگاه های یهودیان ایران و جهان محسوب می شود و همواره در نزد یهودیان مقام بالایی را دارا می باشد و از دیرباز از آنان (استر و مردخای) به عنوان ناجیان و پیامبران قوم یهود یاد می شوند و به عنوان یک اسطوره توانسته اند عامل مهمی در شکل گیری و تداوم حضور جامعه یهودی در ایران به ویژه در همدان به شمار آیند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر