دانلود مقاله و تحقیق با موضوع طراحی آموزشی

دانلود مقاله و تحقیق با موضوع طراحی آموزشی

0 2.7k
دانلود مقاله و تحقیق با موضوع طراحی آموزشی

دانلود مقاله و تحقیق با موضوع طراحی آموزشی با فرمت WORD و قابل ویرایش در تعداد 22 صفحه بصورت کامل و جامع از وبسایت درسی فایل با 20 درصد تخفیف آماده خرید و دانلود می باشد لطفا جهت خرید مقاله در مورد طراحی آموزشی به انتهای همین مطلب رفته و روز گزینه خرید و دانلود بزنید

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 22
حجم: 38.5 کیلوبایت

  1– براي چه هدفي سؤال طرح شده است؟

سؤالها بايد متناسب با توان علمي دانش آموزان باشد. آنها بايد بدانند که سؤال کردن بخشي از فرآيند تدريس است و به دلايل مختلف؛ مثل روشن شدن موضوع، تشخيص، تأکيد، تحقيق و يا ارزشيابي يک مطلب ممکن است سؤال شود.   2– براي چه کساني سؤال طرح شده است؟ بايد کوشش شود که ميان سؤال و فردي که از او سؤال مي شود، تناسبي وجود داشته باشد. براي طرح سؤال لازم است معلم از تواناييها، دانش و اطلاعات دانش آموزان آگاه باشد. پاسخ دانش آموزان بايد به دقت ارزشيابي شود. پاسخ دهنده و کليه دانش آموزان کلاس بايد از درستي يا نادرستي پاسخا آگاه باشند. معلم بايد به پاسخهاي صحيح و غلط دانش آموزان در فرآيند تدريس يکسان توجه کند؛ زيرا هر دو پاسخ محصول انديشه ي آنها است، اما بايد به دلايل مستند و روشن پاسخهاي غلط را اصلاح کند

  3– آيا فرصت لازم براي پاسخگويي در نظر گرفته شده است؟ بايد به دانش آموزان فرصت داد تا در مورد مطلب سؤال شده فکر کنند و پاسخ خود را به دقت تنظيم نمايند و سپس پاسخ دهند. آنها نبايد بلافاصله صرفاً محفوظات ذهني خود را بيرون بريزند. به همان اندازه که تقويت کلامي مؤثر است، تقويتهاي غيرکلامي نيز بسيار اهميت دارند. منظور از تقويت کلامي، پيامهاي رفتاري؛ مانند نگاه کردن و حرکات صورت و بدن است که بدان وسيله معلم نظر خود را به دانش آموزان اعلام مي کند. حرکات معلم در مقابل پاسخ دانش آموزان بدون اظهار هيچ کلامي به خوبي مي تواند درستي يا نادرستي پاسخ، رضايت يا عدم رضايت معلم را نشان دهد.
با ارزيابي پاسخهاي دانش آموزان مي توان نکات ضعف يادگيري دانش آموزان را شناخت و بر اساس اين نکات، فعاليت هاي تکميلي خارج از کلاس به آنها ارائه داد.

منابع ومآخذ:

1- شعبانی. حسن ،روش ها وفنون تدریس ،انتشارات سمت

2- صفوی . امان اله ،کلیات روشها وفنون تدریس

3- یغما.عادل،طراحی آموزشی،انتشارات مدرسه

4- شعبانی.حسن،مهارتهای آموزشی وپرورشی،تهران ،سمت

5- بیلر.رابرت،کاربدروان شناسی در آموزش،پروین کدیور،نشردانشگاهی

6- سیف .علی اکبر،روانشناسی پرورشی، انتشارات آگاه

گروئلند.نرمان ای، هدف های رفتاری برای تدریس وارزشیابی،امان اله صفوی ،تهران انتشارات کاوش 

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

پشتیبانی 24 ساعته و ارسال در تلگرام و واتس اپ

ارتباط فوری در تلگرام 👈 https://t.me/drsifile

(دریافت مستقیم+ارسال در ایمیل)


9,000 تومان