دانلود تحقیق درمورد ایدز در ایران

دانلود تحقیق درمورد ایدز در ایران

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد ایدز در ایران

با دانلود تحقیق در مورد ایدز در ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ایدز در ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ایدز در ایران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ایدز در ایران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:1 صفحه

قسمتی از فایل:

ایدز در ایران

اولین مورد ایدز در ایران در سال 1366 در کودک 6 ساله ای که مبتلا به هموفیلی بود، گزارش شد. افراد مبتلا به هموفیلی به دلیل مشکلات انعقادی مادرزادی، اگر دچار خونریزی شوند خون شان بند نمی آید و به همین دلیل باید عوامل انعقادیی که از خون دیگران گرفته شده است به آنها تزریق شود. سرانجام مشخص شد عوامل انعقادی که این کودک دریافت کرده است از اروپا وارد شده و به HIV آلوده بوده است. متاسفانه چون در آن زمان هنوز شناخت چندانی نسبت به HIV وجود نداشت، خون و فرآورده های خون بررسی نمی شدند. به تدریج موارد آلودگی به HIV افزایش یافت و تا 21/3/80 به 2721 نفر و تا 1/1/82 به 4846 نفر رسید. این آمار در تاریخ 1/7/84 به 11930 نفر افزایش یافت. در ابتدا، علت شیوع بیماری بیشتر ناشی از دریافت فرآورده های خونی آلوده بود، اما به تدریج این بیماری در زندان ها میان معتادان تزریقی شیوع پیدا کرد تا جایی که امروزه 3/2 موارد مبتلا به HIV در ایران (4/66% ) ناشی از اعتیاد تزریقی است. سایر علل شایع HIV عبارتند از: روابط جنسی و انتقال عمودی (از مادر به جنین یا نوزاد). در 21% از موارد HIV گزارش شده در ایران، علت ابتلا به بیماری مشخص نشده است. در ایران 5/95% از مبتلایان به HIV مرد و تنها 5/4% زن بوده اند، زیرا تاکنون ایرانی ها بیشتر به دلیل اعتیاد تزریقی به ایدز مبتلا می شده اند و اعتیاد تزریقی در مردان بسیار شایع تر از زنان است. اغلب موارد ابتلا به HIV در ایران در سنین 15 تا 49 سالگی رخ می دهند و تاکنون تنها تعداد کمی کودک مبتلا (زیر 15 سال) در کشور شناسایی شده اند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر