دانلود تحقیق درمورد قیامت

دانلود تحقیق درمورد قیامت

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد قیامت

با دانلود تحقیق در مورد قیامت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق قیامت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق قیامت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد قیامت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

روز قیامت

آن زمان که پیامبر اسلام (صلی الله عليه وسلم) در صحرای خشک و  بی آب وعلف حجاز، مردم را به یکتاپرستی دعوت کرد وسه اصول اصلی اسلام را به یارانش تعلیم می داد هنگامی که از معاد وایمان به تحقق آن بحث می کرد همیشه این سوال مطرح بوده است که قیامت کی می آید؟  و رسول خدا  (صلی الله عليه وسلم)  جوابی که  به این سوال می داد شاید انتظار آن هرگزنمی رفت.

آن  هنگام  مردی به خدمتش رسید و پرسید «مَتَی السّاعَة»

یعنی قیامت کی می آید ؟ و پیامبر در کمال آرامش  تنها با مطرح کردن سوالی به جواب سوال پرداخت وفرمود :

«فَمَا أًًًَعدَدتَ لَها »برای آن روزچه چیزی راآ ماده کرده اید و در واقع این سخن  یعنی چه چیزی را پیش از خود برای آن روز فرستاده اید؟

آیا آمادگی رو بروشدن  با آن وضعیت را دارید؟آن مرد گفت:

« أَعدَدتَ لَها حبَّ اللهِ  وَ رَسُو لِهِ » یعنی  توشه ای که  آماده کرده ام  محبت خدا و محبت رسول خدا (ص)است آن  بزرگوار فرمودند:«اَنتَ مَعَ مَن اَحبَبتَ»شما در روز قیامت به همراه محبوب  خودت  و آنکه  دوستش  داری  خواهی  بود.  اما نزدیکی  قیامت  حرفی است که  از سال ها  پیش و شاید به درازای  تاریخ اسلام بر زبانها جاری می شود پس باید گفت  بعد از  1400سال الان  قیامت نزدیکتر است جواب  چنین سوالی درنهایت آیات قرآن کریم است که خداوند می فرماید:

«وَما خَلَقَنا السّمواتِ والَارضَ وَما بَینَُهما لَاعِبیِنَ» (دخان/39)

نیک بدانید که ما آسمان ها وزمین را عبث وبیهوده نیافریده ایم «ما خَلَقنا هُما الّا بِالحَق ولکنّ اکثَرهُم لا یَعلَمُونَ»

(دخان/39)ما برای مقصود وهدفی آسمان وزمین را آفریده ایم واین هدف  باید  برآورده شود اما بیشتر آنان  نمی دانند . ( مومنون/ 115) آیا فکر می کنید ما شما را بیهوده وعبث آفریده ایم وشما به سوی ما بازگشت داده نمی    شوید. (جاثیه/26) بگو: خداشما را زنده می گرداند . سپس شما را می میراند. سپس همه ی شما را گرد هم می آورد در روز قیامت که هیچ شک وشهبه ای درآن نیست. اما بیشتر مردم نمی دانند. خداوند متعال درسوره روم آیه55).

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر