دانلود تحقیق درمورد ایران

دانلود تحقیق درمورد ایران

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد ایران

با دانلود تحقیق در مورد ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ایران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ایران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:1 صفحه

قسمتی از فایل:

ایران

چو ایران نباشد تن من مباد                بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

اگر سربه سر تن به کشتن دهیم            از آن به که کشور به دشمن دهیم

دریغ است ایران که ویران شود             کنام پلنگان و شیران شود

اگر کوه های بلند و سر به فلک کشیده ی ایران نباشد و اگر دشت های سر سبز و پهناور و کویر های گسترده ی ایران نباشدو اگر جنگل های خرم و سرسبز و آب های نیلگون دریای خزر و خلیج فارس نباشد چه خواهد شد؟من می دانم چه خواهد شد از فردای آن روز دیگر هرگز خورشید از پس کوه های البرز طلوع نخواهد کردمی دانید چرا؟چون دیگر البرزی هم نخواهد بود و آن صورت دیگر جنگل های شمال آن سرسبز ترین زیبا ترین و خاطره انگیز ترین بخش ایران هم نخواهد بود از نبودن تهران و قم و کاشان و اصفهان که اصلا حرف نمی زنم تنها نبود کاشان کافی  استکه بوی گل .و گلاب رااز دنیا دریغ کند نه اصلا یاد آوری این حرف دل گیر است قرن هاست که جهان گردان معروف از دور ترین نقاط دنیا شال و کلاه می کنند که  بیایند و این شهر ها را ببینند آن وقت ما به همین سادگی بگوییم اگر این شهرها نباشند ؟معلوم نیست اگر این شهرها نباشند آن ها چه خواهند کرد راستی شماهم خبر داشتید که نصف جهان در اصفهان است ؟ شما هم می دانستید که شیراز این شهر پر رمزو راز سعدیه و حافظیه دارد که چشم مردم دنیا به آن هاست ؟ تا حالا شنیده بودید که دو شاعر بزرگ غرق در عطر یاس و گل سرخ در میان شهر شیراز آرمیده اند ؟شیرازی که سرشار از باغ های خرم و نارنجستان های دل رباست؟کمی هم به شرق ایران سفر کنیم آیا از مشهد زیباکه در دامنه ی کوه های هزار مسجد دامن گسترده و بارگاه زرین امام هشتم (ع)قلب طلایی مردم ایران  است هیچ می دانید که قلب میلیون ها انسان مشتاق در چهار سوی دنیا برای آن می تپد که روزی چشم به جمال آن گنبد تابناک بدوزند؟اندکی آن سو تر در شرق اگر نگین فیروزه ی هامون نبود چه می شد؟ می دانید که رستم از شاهنامه می رفت و معلوم است دیگر بی رستم شاهنامه ای در کار نبود دودکش بلند تفتان را دیده اید؟

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر