دانلود تحقیق درمورد پديده هاي طبيعي ايران

دانلود تحقیق درمورد پديده هاي طبيعي ايران

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد پديده هاي طبيعي ايران

با دانلود تحقیق در مورد پديده هاي طبيعي ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پديده هاي طبيعي ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پديده هاي طبيعي ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پديده هاي طبيعي ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

ايران ؛ كوزه جاذبه هاي طبيعي

آغاز قرن 21 ميلادي نقطه عطفي براي صنعت جهانگردي به حساب مي آييد و هر چه از روزهاي آغازين آن سپري مي شود شاهد رونق و پيشرفت اين صنعت هستيم به طوري كه از لحاظ اشتغال زايي و در آمدزايي تقريبا جاي همه صنايع را گرفته است.

در ميان انواع توريستي كه ما داريم اكووتوريسم از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و به جهت همين اهميت است كه سازمان جهاني جهانگري  (W.T.O) سال 2002 را سال اكوتوريسم معرفي كرده است.

سالانه تعداد زيادي از جهانگردان تنها به قصد ديدن جاذبه ها و عجايب طبيعي و خدادادي آهنگ سفر كرده و در اين زاه هزينه هاي زيادي را صرف مي كنند تا در نقاط مختلف يك پديده و مكان طبيعي را زا نزديك مشاهده كنند.

ايران نيز با در اختيار داشتن قابليتها و جاذبه هاي طبيعي فراوان مي تواند مقصد جهانگردان باشد. ايران از لحاظ قابليتهاي اكوتوريستي در بين 5 كشور اول دنيا قرار دارد.

ايران را به لحاظ تنوع قابليتهاي اكوتوريستي مي توان موزه جاذبه هاي طبيعي ناميد. به طور كلي در يك تقسيم بندي جاذبه هاي طبيعي را مي توان به موارد زير خلاصه كرد.

وضعيت آب و هوايي ( اقليم )

تنوع آب و هوايي ايران شامل سرعت وزش باد ، طوفانها ، ميزان تابش خورشيد ، ميزان بارندگي ، چهار فصل بودن و تنوع فصول داشتن است. وقتي در مناطق غرب و شمال غرب شرايط آب و هوايي براي تفريحات و سرگرميهاي زمستاني مثل اسكي ، مهيا است ، در همان زمان در مناطق جنوبي شرايط آب و هوايي براي تفريحات تابستاني مناسب است. ايران از اختلاف ميزان بارندگ زيادي برخوردار است ، در برخي مناطق ميزان بارندگي سالانه بيش از 1800 ميليمتر ( شمال ايران) و در برخي مناطق به كمتر از 25 ميليمتر ( دشت لوت ) مي رسد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر