دانلود تحقیق درمورد جی پی اس چیست و چگونه كار مي كند؟

دانلود تحقیق درمورد جی پی اس چیست و چگونه كار مي كند؟

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد جی پی اس چیست و چگونه كار مي كند؟

با دانلود تحقیق در مورد جی پی اس چیست و چگونه كار مي كند؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جی پی اس چیست و چگونه كار مي كند؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جی پی اس چیست و چگونه كار مي كند؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جی پی اس چیست و چگونه كار مي كند؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

     چکیده: جی پی اس یک سیستم موقعیت یاب جهانی است. این سیستم از چندین ماهواره تشکیل شده که در مدارات مختلف اطراف زمین قرار گرفته­اند.

     این ماهواره­ها به طور مداوم اطلاعاتی را به زمین مخابره می­کنند. گیرنده‌های جی‌پی‌اس این اطلاعات را دریافت کرده و با انجام محاسبات هندسی، محل دقیق گیرنده را نسبت به زمین محاسبه می‌کنند. گیرنده این محاسبات را در یک فضای سه بعدی و با توجه به فاصله خود تا ماهواره­ها انجام می­دهد. برای اینکار گیرنده باید حداقل سه ماهواره را تحت رویت خود داشته باشد. جی پی اس دارای مزایای بسیار زیادی میباشد.

     واژه­های کلیدی: سیستم موقعیت‌یاب جهانی، Global Positioning Systems، ناوبري.

1-     مقدمه

     جی‌پی‌اس یا سیستم موقعیت‌یاب جهانی (Global Positioning Systems)، یک سیستم راهبری و مسیریابی ماهواره‌ای است که از شبکه‌ای با حداقل ۲۴ ماهواره تشکیل شده است. این ماهواره‌ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار زمین قرار داده شده‌اند. جی‌پی‌اس در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد ولی از سال ۱۹۸۰ استفاده عمومی آن آزاد و آغاز شد.

     سيستم تعيين موقعيت جهاني GPS متشكل از 24 ماهواره است كه درارتفاع 20000 كيلومتري ازسطح زمين قراردارند ودر 6 مدار كه هرمدار 4 ماهواره قرارداد وبا زاويه ميل 55 درجه وپر يود ساعتي 12 ساعته درگردشند. هرماهوارهGPS دوموج با دو فركانس درباند امواج الكترومغناطيسي (L1, L2 ) ارسال مي كند موج L1 با فركانس1575 MHZ  و موج L2 با فركانس1227 MHZ  مي باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر