دانلود تحقیق درمورد حافظه RAM

دانلود تحقیق درمورد حافظه RAM

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد حافظه RAM

با دانلود تحقیق در مورد حافظه RAM در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حافظه RAM را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیقحافظه RAM ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حافظه RAM

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

حافظه(RAM(Random Access Memory شناخته ترين نوع حافظه در دنيای کامپيوتر است . روش دستيابی به اين نوع از حافظه ها تصادفی است . چون می توان به هر سلول  حافظه مستقيما" دستيابی پيدا کرد . در مقابل  حافظه های RAM ، حافظه  های(SAM(Serial Access Memory وجود دارند. حافظه های SAM اطلاعات را در مجموعه ای از سلول های  حافظه ذخيره و صرفا" امکان دستيابی به آنها بصورت ترتيبی وجود خواهد داشت. ( نظير نوار کاست ) در صورتيکه داده مورد نظر در محل جاری نباشد هر يک از سلول های حافظه به ترتيب بررسی شده تا داده مورد نظر پيدا گردد. حافظه های SAM در موارديکه پردازش داده ها الزاما" بصورت ترتيبی خواهد بود مفيد می باشند ( نظير حافظه موجود بر روی کارت های گرافيک ). داده های ذخيره شده در حافظه RAM با هر اولويت دلخواه قابل دستيابی خواهند بود.

اين حافظه بعنوان حافظه با دسترسي تصادفي ناميده شده است، بدليل اينکه مي توانيم به هر سلول حافظه مستقيما دستیابی داشته باشيم. در اصل اين حافظه بعد از CPU ، مهمترين بخش اجرايي کامپيوتر به حساب مي آيد. مثل ريز پردازنده، تراشه حافظه از يک مدار يکپارچه يا IC مي باشد که از ميليونها ترانزيستور و خازن ساخته شده است. در بيشتر اين حافظه ها، DRAM يا حافظه با دسترسي تصادفي پويا، يک زوج ترانزيستور و خازن براي ايجاد يک سلول حافظه وجود دارد که نمايانگر يک بيت از اطلاعات است. چنين خازني بيت اطلاعاتي 0 يا 1 را نگاهداري مي کند. ترانزيستور بعنوان سوئيچي عمل مي کند که امکان اينکه مدارات کنترل روي تراشه حافظه ، خازن يا تغيير موقعيت را بخوانند را فراهم مي آورد. خازن مثل ظرف کوچکي است که توانائي ذخيره  الکترونها را دارا مي باشد. جهت ذخيره يک 1 در سلول حافظه، خازن از الکترونها پرمي گردد و براي ذخيره يک 0 آن خازن خالي مي گردد. انواع حافظه RAM عبارتند از: SPAM يا حافظه با دسترسي تصادفي ايستا: براي هر سل حافظه از چندين (چهار تاشش) ترانزيستور استفاده مي نمايد و در هر سلول خازن وجود ندارد. اين حافظه براي حافظه Cache استفاده مي گردد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر