دانلود تحقیق درمورد ایثار

دانلود تحقیق درمورد ایثار

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد ایثار

با دانلود تحقیق در مورد ایثار در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ایثار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ایثار ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ایثار

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:29 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

تن مرده و گريه  دوستان         به از زنده  و خنده دشمنان

                 مرا عار آيد ازاين زندگي       که سالار باشم کنم بندگي

«موت في خير من حياط في ذل»       مرگ با عزت بهتر از زندگي در ذلت است. (امام حسين(ع))[1]

شهادت از جمله مفاهيم والايي است که ويژه قيامتها و انقلاب هاي مکتبي و الهي است، انقلاب ما نيز از اين قائده مستثناء نبوده، بلکه با بهره گيري از فرهنگ غني و متعالي اسلام، شهادت را که مي رفت به دست فراموشي سپرده شود،روح و حيات تازه اي بخشيد. نبايد از نظر دور داشت که درجامعه ما استمرار فرهنگ شهادت ريشه در سوگواري هاي منبعث از قيام عاشورا داشته و احياي آن به دست مصلحان دين با غبار روبي از چهره تابناک قهرمانان صحنه کربلا صورت گرفته است.

شهادت در اين قاموس فدا کردن جان خويش در راه ارزشهاي الهي و دستيابي به حياتي ابدي است به همين دليل اگر کسي فاقد مايه هاي معنوي باشد، شهادت طلبي او معنايي نخواهد داشت. اين خداباوري و معاد انديشي است که به شهادت معنا مي دهد واز آ«جا که در اين نوع جهانبيني شهيد به حياتي بالاتر و لايزال دست مي يابد، جان نثاري اش معقول است وگرنه عاقلانه نيست که کسي براي دستيابي به رفاه و زندگي دنيايي خود يا ديگران از جان خويش درگذرد.



1- فرهنگ شهادت طلبی و نگرش های مبتنی برآن

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر