دانلود تحقیق درمورد خوشنويسي

دانلود تحقیق درمورد خوشنويسي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد خوشنويسي

با دانلود تحقیق در مورد خوشنويسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خوشنويسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خوشنويسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خوشنويسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

خوشنو يس ي به معن ي ز يبانو يس ي  يا نوشتن همراه با خلق ز يبا ي ي است. گاه ي درک خوشنو يس ي به عنوان  يک هنر مشکل است. به نظر م ي‌رسد برا ي درک و لذت بردن از تجربه بصر ي خوشنو يس ي با يد بدان يم خوشنو يس افزون بر نگارش  يک متن، سع ي داشته اثر ي هنر ي با ارزش‌ها ي ز يبا ي ي شناخت ي خلق کند.[۱] از ا ين رو خوشنو يس ي با نگارش سادهٔ مطالب و حتا طراح ي حروف و صفحه آرا ي ي متفاوت است. همچن ين از آنجا ي ي که ا ين هنر جنبه‌ها ي ي از سنت را در دل خود دارد با يد آن را تا حد ي از نقاش يخط که مبتن ي بر ارزش‌ها ي گراف يک ي مدرن و کارها ي چاپ ي است متما يز کرد.

خوشنو يس ي تقر يبا در تمام فرهنگ‌ها به چشم م ي‌خورد اما در مشرق زم ين و به‌و يژه در سرزم ين‌ها ي اسلام ي و ا يران در قله هنرها ي بصر ي واقع است. خوشنو يس ي اسلام ي و ب يش از آن خوشنو يس ي ا يران ي تعادل ي است ح يرت‌انگ يز م يان تمام ي اجزا و عناصر تشک يل دهندهٔ آن. تعادل م يان مف يد و مورد مصرف بودن از  يک سو و پو يا ي ي و تغ ي ير شکل  يابندگ ي آن از سو ي د يگر؛ تعادل م يان قالب و محتوا که با آراستگ ي و ملا يمت تام و تمام م ي‌تواند شکل مناسب را برا ي معان ي مختلف فراهم آورد.

اگر در نظر داشته باش يم که خوشنو يس ي اسلام ي و ا يران ي براساس قالب‌ها و قواعد و نظام‌ها ي بس يار مشخص ي شکل م ي‌گ يرد و هر  يک از حروف قلم‌ها ي مختلف از نظام شکل ي خاص، و تا حدود ز ياد ي غ يرقابل تغ ي ير، برخوردارند. آنگاه درم ي‌ ياب يم که ا يجاد قلم‌ها ي تازه و  يا ش يوه‌ها ي شخص ي خوشنو يسان بر مبنا ي چه ابداع و رعا يت ح يرت‌انگ يز ي پد يدار م ي‌شود. در خوشنو يس ي اندازه هر حرف و نسبت آن با سا ير حروف با دقت بس يار بالا ي ي مع ين شده‌است و هر حرف به صورت  يک «مدول» ثابت درم ي‌آ يد که تخط ي از آن به‌منزله ناد يده گرفتن توافق ي چندصدساله‌است که هم يشه م يان خوشنو يس و مخاطب برقرار بوده و با رضا يت طرف ين حاصل م ي‌آمده‌است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر