دانلود گزارش روایتی از فرآیند روابط عاطفی تعاملی مدرسه

دانلود گزارش روایتی از فرآیند روابط عاطفی تعاملی مدرسه

0 2.5k
دانلود گزارش روایتی از فرآیند روابط عاطفی تعاملی مدرسه

دانلود گزارش روایتی از فرآیند روابط عاطفی تعاملی مدرسه
فرمت فایل : word
تعداد صفحات فایل : 14 صفحه
مختصری از شرح

 

مقدمه

مدرسه مانند یک سیستم کوچکی است که همه اعضای آن باهم درارتباط بوده وقواعد سایرسیستم های اجتماعی هم شامل می شود.
تعامل عاطفی نشان دهنده رابطه بین مدیرها ومعاونان ،مدیر‌ومعلمان ومعلمان ودانش آموزان وکادر مدرسه است. تعامل عاطفی بخش مهمی است که درهرمدرسه باید به بهترین وجه آن باشد، درغیراین صورت خللی به وجود می آید. سپس یکی ازنکاتی که باید درهرمدرسه وجود داشته باشدهمین همکاری وتعاملات عاطفی می باشد.
مدرسه محدثه ۱ جو صمیمانه ای درآن برقرار است وازهمان روز اول که وارد مدرسه شدم به این مسئله پی بردم وبرایم جالب بودچون اولین باری بود که به عنوان معلم درمدرسه حضورمی یافتم و از دید معلم نگاه میکردم درحالی که قبلا درمدرسه به عنوان دانش آموز حضورداشتم ، ودرادامه به بررسی روابط عاطفی وروانی درمدرسه محدثه می پردازم.

روابط عاطفی مدیر با معلمان و کادر آموزشی :

معلمین رکن اساسی تعلیم وتربیت هستند، برقراری روابط حسنه وجلب نظر ورضایت آنان یکی از اساسی ترین کارهای مدیر آموزشگاه است.
اگر مدیری قادر باشد با بر آوردن نیازهای معلمین، برقرار کردن کردن شرایط مناسب رشد وبه وجود اوردن جوی انسانی وعاطفی همه ی معلمین احساس خوشحالی ورضایت خاطرکنند، تقریبا باید گفت این مدیر قسمت اعظم وظایف مدیریتی خود را به انجام رسانیده است.
پدید اوردن تمام زمینه ها وشرایط لازم برای ایجاد روحیه ،علاقه مندی به کار، و انگیزشی و رضایت آن ها در محیط کارشان در جهت تحقق اهداف اموزش و‌پرورش است.

وظایف مدیر در قبال معلمان:

۱_ احترام به شخصیت معلمان که با آن ها سروکار دارد.
۲_ توجه به مشکلات معلمان واولویت بر رفع آن ها نسبت به مشکلات خود مدیر.
۳_ توجه واحترام به عقاید و پیشنهادات معلمان.
۴_ تشکیل جلسات ملاقات با معلمان.
۵_ تشویق به فعالیت های اجتماعی که روابط دوستانه ای بین اعضای سازمان به وجود اورد.
۶_ به وجود اوردن شرایط راحت وجذاب در محیط کار.
۷_ داشتن رفتار متناسب با احترام نسبت به معلمان.

در فضای مجازی مدیر مدرسه ابتدای سال تحصیلی گروه مخصوص به هر پایه رو ایجاد می کند و دو نفر معاون ، مشاور و معلم را به علاوه خود مدیر گروه می کند ، تا از این طریق بر روابط کارکنان خود مدیریت و نظارت کند ودر صورت مشاهده هر گونه کم وکاستی در فرایند آموزشی از طرف معلم به او گوشزد می کند. روابط صمیمی بین مدیر و سایر کارکنان برقرار است و این را می توان از کلماتی که در هنگام صحبت کردرا باهم به کار می برد پی برد، گرچه درنظام آموزشی متمرکز ما مدیران از قدرت قانونی و امکانات مناسب برخوردار نیستندو نمی توانند به طوررسمی به حل مشکلات معلمان بپردازند ولی بسیاری ازمشکلات نیاز به توجه به کمک های روانی وحمایت از طرف مدیر دارد ومدیر علاقمند می تواند از عهده ی ان ها بربیاید.
این کمک ها ممکن است دادن وام ، بیمه متعهد، مشاورت های روانی و...می باشدو همچنین مدیر می تواند با تشکیل جلساتی و دعوت از معاونین معلمان، و معلمان و حداقل دوماه یکبار ازپیشنهادات آنان برای بهتر پیش رفتن جریان یادگیری اگاه شود.

دانشجویان عزیز ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل را جهت دانلود گزارش روایتی از فرآیند روابط عاطفی تعاملی مدرسه انتخاب نمودید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت بالا به شما می باشیم.

تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته

(ایمیل drsifile@yahoo.com) - (سروش-تلگرام : darsifile@)


20,000 تومان