دانلود گزارش کارورزی 1 و 2 ساختاری فیزیکی و عاطفی

دانلود گزارش کارورزی 1 و 2 ساختاری فیزیکی و عاطفی

0 3k
دانلود گزارش کارورزی 1 و 2 ساختاری فیزیکی و عاطفی

گزارش کارورزی 1 و 2 ساختاری فیزیکی و عاطفی

فرمت فایل  : word

تعداد صفحات فایل : 41 صفحه

مختصری از شرح

فهرست عناوین
گزارش روایتی روز اول کارورزی ـــــــــــــــــــــــــــــــ5
گزارش موقعیت فیزیکی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ11
گزارش عاطفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ23
گزارش آموزشی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ30
گزارش ساختاری ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ38

مقدمه

آموزش و پرورش زیربنای توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه است . امروزه دیگر نمیتوان اهمیت و تناسب آموزش و پرورش را برای آینده جوامع، کم ارزش شمرد و آن را فعالیتی در ردیف و موازی سایر فعالیت ها دانست. به تعبیر میتچل «اگر تنها یک عرصه از عرصه های حیات بشری نیازمند توجه به آینده باشد، آن عرصه، عرصه آموزش و پرورش است.» (مهرمحمدی، 1376) برای رویارویی مؤثر با چالش های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و اخلاقی، بستری مناسب تر و کارسازتر از نظام تعلیم و تربیت نمی توان یافت.
معلم از آن جهت کارگزار و عامل اصلی تعلیم و تربیت به شمار می آید که اهداف اجرایی و نیز متعالی نظام آموزشی، در نهایت توسط وی محقق می شود و به منصه ظهور می رسد. در نتیجه، معلم به واسطه نقش برتری که دارد، باید به بازنمای تمام و کمال خصوصیات و کیفیت های مطلوب هر نظام آموزشی تبدیل شود. تعامل مستمر و چهره به چهره معلم و دانش آموزان به عنوان دو قطب اصلی نظام تربیتی، معلم را در موقعیت ممتاز و منحصر به فردی قرار می دهد که هیچ یک از دیگر عناصر نظام آموزشی از آن برخوردار نیستند. به همین سبب، ضعف و فتور وی می تواند موجب گسست این زنجیره و شکست در دستیابی به اهداف آموزشی و پرورشی شود.
«بهترین معلم کسی است که دارای قابلیت خلق روش های تازه است... و بهترین روش، روش خاصی نیست، بلکه هنری است متکی به عمل هنرمندانه. هر معلمی باید تلاش کند که در خویشتن، قابلیت کشف روش های جدید را بپرواند.» (لئو تولستو)

چکیده:

گزارش حاضر در ارتباط با کارورزی1 باهدف مشاهدهی تاملی و دقیق موقعیتهای آموزشی و تربیتی، روابط عاطفی و محیط فیزیکی درسطح مدرسه و کلاس درس جهت کسب و توسعه مهارتهای حرفهای صورت گرفته است. برای جمعآوری اطلاعات،  همچنین تفسیر و تبیین آنها از روشهای مشاهده ، مصاحبه و چک لیست و مطالعه منابع علمی مرتبط  استفاده گردیده است.  در این گزارش اطلاعات جمع آوری شده از موقعیتهای  آموزشی / تربیتی، روابط عاطفی و محیط فیزیکی در سطح مدرسه و کلاس درس به  صورت نظام مند توصیف شده و با کمک شواهد معتبر مسئله تبیین شده و بر آن مستندات علمی و پژوهشی ارائه شده است. همچنین برای تحلیل موقعیتهای واقعی و انطباق آن با یافتههای نظری خاطره اولین روز کارورزی و مطالعه موردی در قالب پژوهش روایتی تدوین و گزارش شده است جمع آوری اطلاعات جامع از رویدادها و موقعیتهای آموزشی/تربیتی مدرسه و کلاس درس وتفسیر و تبیین آنها باعث کسب مهارتها و تجارب ارزشمند معلمی گردید.

روز اول کارورزی

امروز سه شنبه 21/8/94از ساعت 8-10 در دانشگاه کلاس کارورزی داشتیم و اولین روزی بود که میخواستیم به مدرسه برویم . استاد سه مدرسه انتخاب کرده بود که مدرسهها را بین دانشجویان تقسیم بندی کرد . من و سهیلا سعیدی و سونیا حبیب پور به مدرسه پسرانه 12 بهمن انتخاب شدیم . همه با شوق و شور خاصی درباره نحوه رفتنمان و احساسی که داشتیم صحبت میکردیم . بعد استاد گفت به حیات بروید و من یک ربع دیگر میآییم و شما را با سرویس دانشگاه راهی مدارس میکنم. ولی وقتی به حیاط رسیدیم، دیدیم که چند کلاس هم کارورزی دارند و سرویس دانشگاه میخواهد آنها را به ببرد و اگر منتظر سرویس می ماندیم ساعت 1 میشد. میخواستیم تاکسی بگیریم که سونیا به همسرش زنگ زد. تا بیاید ما را به مدرسه برساند. در طی راه مدام دراین فکر بودم که فضای مدرسه و کلاس و رفتار دانشآموزان چگونه خواهد بود. ذهنم از این قبیل سوالات مشغول بود. مدرسه ما نرسیده به چهارراه لاله و در خیابان سالاری و داخل کوچه محمودی قراردارد. وارد حیات مدرسه که میشدم احساس خوبی داشتم و تمام خاطرات دوران ابتدائیم از جلوی چشمانم عبور کردند.

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

پشتیبانی 24 ساعته و ارسال در تلگرام و واتس اپ

ارتباط فوری در تلگرام 👈 https://t.me/drsifile

ارتباط فوری در واتس آپ 👈 http://wa.me/989306359679

(دریافت مستقیم+ارسال در ایمیل)


20,000 تومان