دانلود تحقیق درمورد انجيل لوقا

دانلود تحقیق درمورد انجيل لوقا

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد انجيل لوقا

با دانلود تحقیق در مورد انجيل لوقا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انجيل لوقا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انجيل لوقا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انجيل لوقا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

مسيحيت دينى است كه از قرنها تجربه دينى و تحت لواى يك دين سازمان يافته ديگر يعنى يهود سر برآورده است. مسيحيت نيز مانند ساير اديان، از آسيا نشات گرفته و داراى متون مقدسى است كه تحت نام "كتاب مقدس" جمع‏آورى شده است. اين كتاب، منبع اوليه مطالعه در باره بنيانگذار و منشا كليساى مسيح و خلاصه‏اى از اصول مسيحيت مى‏باشد. اما دنياى مسيحيت‏بر سر اين كه چه چيزى دقيقا كتاب مقدس را تشكيل مى‏دهد، توافق ندارد. طبق نظر پروتستانها (1) ، اين كتاب مقدس شامل سى و نه كتاب عهد عتيق (تورات) است كه متون قانونى ديانت‏يهود بوده و عمدتا به زبان عبرى و در طول قرون متمادى نوشته شده است; به همراه بيست و هفت كتاب عهد جديد (انجيل) به زبان يونانى كه در قرن اول كليساى مسيحى به رشته تحرير در آمده است. از اين بيست و هفت متن مقدس، چهار مورد آن را اناجيل اربعه (متى - مرقس - لوقا - يوحنا) تشكيل مى‏دهد.

قسمت مسيحى كتاب مقدس، همان عهد جديد يا بيست و هفت متن مقدس است كه "انجيل" نام دارد. از نظر مسيحيان، كتاب مقدس انجيل فعلى، بيش از هر متن مقدسى اصالت و اعتبار دارد; (2) ليكن از نظر ما مسلمانان، متن اصلى كتاب مقدس مسيحيان كه توسط عيسى آورده شده، بعد از عروج ايشان مفقود گرديده است و متون مقدس فعلى، تحريف شده مى‏باشند. در مورد تاريخچه پيدايش اناجيل اربعه، امام رضا«عليه السلام‏» در مناظره‏اى كه با "جاثليق" - يكى از رهبران مسيحى داشته‏اند مى‏پرسند: " آيا مى‏توانى مرا از سرگذشت انجيل نخستين آگاه سازى؟ آيا وقتى آن انجيل را گم كرديد آن را پيش كسى باز يافتيد؟ انجيلهاى فعلى را چه كسى به‏وجود آورده است؟ جاثليق پاسخ مى‏دهد: انجيل را بيش از يك روز گم نكرديم، بزودى آن را باز يافتيم در حالى كه تازه و شاداب بود! يوحنا و متى اين انجيل را بيرون آوردند. امام رضا«عليه السلام‏» مى‏فرمايند: معلومات تو درباره تاريخ انجيل و سرگذشت علماى آن چقدر كم و محدود است! اگر جريان به اين سادگى باشد كه نقل مى‏كنى چرا درباره انجيلهاى فعلى اختلاف نظر داريد؟ گوش كن تا من تاريخچه انجيل را براى تو تعريف كنم: وقتى حضرت عيسى از ميان مسيحيان رفت و انجيل حضرت مفقود شد، نصارى نزد علماى خود آمدند و گفتند ما چه كنيم و چاره ما چيست؟ عيسى به قتل رسيد! تنها انجيلى از او به يادگار مانده بود كه آن هم مفقود گرديد، شما علماى ما هستيد چاره‏اى بينديشيد و تكليف ما را روشن كنيد! لوقا و مرقس در جواب گفتند: انجيل و كتاب عيسى در سينه‏هاى ماست!

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر