دانلود تحقیق درمورد انرژي هسته اي چيست؟

دانلود تحقیق درمورد انرژي هسته اي چيست؟

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد انرژي هسته اي چيست؟

با دانلود تحقیق در مورد انرژي هسته اي چيست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انرژي هسته اي چيست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انرژي هسته اي چيست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انرژي هسته اي چيست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

انرژي هسته اي چيست ؟

انرژي هسته اي انرژي گرمايي آزاد شده حاصل از شکافت اتم اورانيوم است که از آن براي توليد بخار آب و گرداندن توربين هاي توليد برق استفاده مي شود . اورانيوم معدني طي فرايندي در تأسيسات فرآوري بايد به گاز هگزافلورايد يا uf6 تبديل شود و سپس با تزريق به شبکه اي ازسانتر يفيوژها غني شده وسپس قابل استفاده است . البته فقط اورانيوم نيست که با آن مي توان انرژي هسته اي توليد کرد ، مثلا از پولوتونيم يا ديگر راديو اکتيوها نيز مي توان انرژي هسته اي توليد نمود ، اين انرژي در دسته انرژي هاي نيمه پاک و غير قابل تجديد تقسيم بندي مي شود . به اين دليل نيمه پاک که زباله ها و پس مانده هاي آن هزاران سال در محيط زيست باقي مانده و براي سلامت موجودات زنده بسيار خطرناک هستند ، با وجود اين پس از مقايسه آماري بين خطرات همه انواع انرژي ، انرژي هسته اي جزو بهترين گزينه هاي موجود به شمار مي آيد .لازم به ذکر است انرژي هسته اي به تمامي انرژي هاي ديگر قابل تبديل است ولي هيچ انرژي به انرژي هسته اي تبديل نمي شود .

* تعريف فنآوري هسته اي :

فن آوري هسته اي عبارت است از توانايي تبديل اورانيوم طبيعي که در طبيعت وجود دارد ، از طريق شکاف اتم به اورانيوم غني شده که داراي انرژي بسيار است ، در مقطع کنوني حدود ده کشور در دنيا اين دانش را در اختيار دارند .

* چگونگي کشف انرژي هسته اي :

حدود سه قرن قبل از ميلاد مسيح ، دانشمندي يوناني به نام (دموکريت) با مطالعه برروي اشياي پيرامونش ، به اين نتيجه رسيد که اشيا ء به رغم شکل ظاهري متفاوتي که دارند از ذرات بسيار ريزو غير قابل تجزيه اي تشکيل شده اند ،وي اسم اين ذرات را«اتم » نهاد که درزبان يوناني به معني «نشکن»است. دوهزارسال بعداز دموکريت دانشمندي انگليسي به نام «جان دالتون»به اين نتيجه رسيد که اتم هم قابل تجزيه و شکستن است.اين نظريه باقي ماند تادرسال 1927 ميلادي دانشمند آمريکايي _آلماني الاصل به نام آلبرت اينشتين فرمول(me-e) را مطرح کرد و ثابت نمود که «اگراتم شکافته شود انرژي عظيمي ايجاد مي شود»

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر