دانلود تحقیق درمورد ایرانیان به روایت آشیل

دانلود تحقیق درمورد ایرانیان به روایت آشیل

0 2.9k
دانلود تحقیق درمورد ایرانیان به روایت آشیل

با دانلود تحقیق در مورد ایرانیان به روایت آشیل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ایرانیان به روایت آشیل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ایرانیان به روایت آشیل ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ایرانیان به روایت آشیل

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

چندی پیش گروه غرب شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همكاری كانون اندیشه جوان و بسیج دانشجویی دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، كرسی نقد و بررسی نمایشنامه ایرانیان نوشته ائیسخلوس (آشیل) شاعر یونان باستان، با نگاهی به فیلم ۳۰۰ را برگزار كرد. در این جلسه با حضور استادان دكتر جلال الدین كزازی و دكتر حكمت ا . . . ملاصالحی، مقاله «معرفی، تحلیل و نقد نمایشنامه ایرانیان» اثر دكتر داوری اردكانی مورد ارزیابی قرار گرفت . آنچه در پی می آید متن ویراسته و تلخیص شده سخنرانی دكتر كزازی است كه در این جلسه ایراد شد.

آشیل نمایشنامه نویس یونانی در ۵۲۵ پیش از زادن مسیح به جهان آمده است و در ۴۵۶ از جهان رفته است، از خاندانی نژاده و بلندپایه بوده است. آنچنان كه گفته شد در جنگ هایی كه آتنیان با ایرانیان داشته اند نبرد آزموده است. در دهه چهارم از زندگانی خویش در هنر نمایش در آتن آوازه ای یافته است درباره مرگ او هم بازگفتی افسانه وار هست. نوشته اند لاك پشتی از دهان شاهینی كه در پرواز بوده است می افتد و بر تاركِ تاس این سخن ور كوفته می شود و او را می كشد؛ به هر روی آشیل كارنامه ای دست كم از كمیت درخشان داشته است. ۹۰ نمایشنامه را بدو بازخوانده اند كه بسیاری از آنها از میان رفته است پاره هایی پراكنده از این نمایشنامه های از میان رفته بر جای مانده است، اما ۷ اثر او به یك بارگی در دست است. آن هفت چنین نامیده می شوند. «لابه گران»، «ایرانیان»، «هفت تن روباروی تب یا تبس»، «پرومِته در زنجیر»، سرانجام سه گانه ای كه «اورِستیا» نامیده می شود. ویژگی نمایش نامه های آشیل این است كه در آنها او تاریخ و افسانه را با هم درآمیخته است. دو بن مایه ساختاری در این نمایشنامه ها، یكی داد است و دو دیگر كیفر. همواره او به ترازمندی و میانه روی و اعتدال در كردار ها اندرز می گوید آنچه كه خود، به دریغ باید گفت كه چندان به آن پایبند نبوده است؛ به هر روی آنچه من در آغاز سخن می توانم گفت به شیوه فراگیر در پیوند با جستاری كه نوشته شده است این هست كه در این جستار ما همانند دیگر نوشته ها و پژوهش های جناب دكتر داوری آن خرده سنجی و باریك بینی و ژرف اندیشی كه در او می شناسیم، بار دیگر می بینیم .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر