دانلود تحقیق درمورد حضرت ادریس علیه السلام

دانلود تحقیق درمورد حضرت ادریس علیه السلام

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد حضرت ادریس علیه السلام

با دانلود تحقیق در مورد حضرت ادریس علیه السلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حضرت ادریس علیه السلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حضرت ادریس علیه السلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حضرت ادریس علیه السلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

خلاصه ای از شناسه حضرت ادریس علیه السلام

_نام: ادریس که در زبان عبری اخنوخ است.

_نام پدر: یارد

_نام مادر: بره

_تاریخ ولادت: 830 سال بعد از هبوط حضرت آدم علیه السلام

_مدت عمر آن حضرت: 365 سال

_محل بعثت: کوفه

_محل دفن: آن حضرت به آسمان عروج کرده اند.

_نسب: ادریس بن یارد مهائیل بن قینان بن انوش بن شیث بن آدم علیهم السلام

_تعداد فرزندان: آن حضرت دو پسر داشت.

مختصری از زندگینامه حضرت ادریس علیه السلام

برخی آن حضرت را از این جهت ادریس نامیده اند که حکمتهای خداوند متعال و سنت های الهی را درس می داده است وی با 72 زبان مردم را بسوی خداوند یگانه دعوت می نمودند. محل اقامت او مسجد سهله در شهر کوفه بوده است. چنانچه معروف است حضرت ادریس اولین کسی بوده است که خط نوشت، جامه دوخت و خیاطی را تعلیم داد. آن حضرت در زمینه علم نجوم و هندسه و فلسفه و... تبحر داشته و آنها را به مردم زمان خود می آموخته است.نقل شده است که خداوند متعال 30 صحیفه بر حضرت ادریس علیه السلام نازل فرمودند.

 

داستان

 

حضرت ادريس عليه السلام

يكي از پيامبران كه نامش در قرآن دوبار آمده(1) و در آيه 56 سوره مريم به عنوان پيامبر صديق ياد شده، حضرت ادريس است كه در اينجا نظر شما را به پاره اي از ويژگيهاي او جلب مي كنيم: ادريس كه نام اصليش «اُخنوخ» است در نزديك كوفه در مكان فعلي مسجد سهله مي زيست. او خياط بود و مدت سيصد سال عمر نمود و با پنج واسطه به آدم عليه السلام مي رسد. سي صحيفه از كتابهاي آسماني بر او نازل گرديد. تا قبل از ايشان مردم براي پوشش بدن خود از پوست حيوانات استفاده مي كردند، او نخستين كسي بود كه خياطي كرد و طرز دوختن لباس را به انسانها آموخت و از آن پس مردم به تدريج از لباسهاي دوخته شده استفاده مي كردند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر