دانلود تحقیق درمورد آداب و اسرار وضو

دانلود تحقیق درمورد آداب و اسرار وضو

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد آداب و اسرار وضو

با دانلود تحقیق در مورد آداب و اسرار وضو در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آداب و اسرار وضو را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آداب و اسرار وضو ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آداب و اسرار وضو

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

آداب وضو 

پيش از وضو، مسواك زدن مستحب است همچنين تميز بودن آب ، شستن دستها پيش از وضو، مضمضه كردن آب ، استنشاق (داخل بينى را شستن )، بازگذاشتن چشم در حال شستن صورت ، دعا هنگام وضو، كشيدن دست هنگام شستن بر اعضاى وضو، كمك نگرفتن در مقدمات وضو، استفاده نكردن از آب بو گرفته يا آفتاب خورده و... دعاهاى مخصوص شستن و مسح هر عضو، در كتاب دعا و آداب آمده است .

مسواك 

فضيلت و فايده بسيار دارد. از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله روايت است : اگر بيم آن كه بر امتم مشقت ايجاد كنم نبود، به آنان دستور مى دادم براى هر نماز، مسواك بزنند. در حديث ديگرى فرموده : مسواك دوازده فايده دارد: دهان را پاك مى كند؛ خدا را خشنود مى سازد؛ دندانها را سفيد مى كند؛ زردى آن ها را مى برد؛ بلغم را مى كاهد؛ اشتها آور است ؛ حسنات را مى افزايد؛ عمل به سنت است ، فرشتگان حضور مى يابند؛ لثه را محكم مى كند؛ مرور بر گذرگاه تلاوت قرآن است ؛ دو ركعت نماز با مسواك ، نزد خدا محبوب تر از هفتاد ركعت بى مسواك است . بهتر است با چوب اراك باشد و به پهناى دندان زده شود و هنگام مسواك زدن دعاى آن خوانده شود. اوقاتى كه در روايات براى مسواك زدن آمده ، عبارت است از: هنگام وضو، هنگام خواب شبانه ، هنگام بيدار شدن از خواب ، و قبل از بيرون رفتن براى نماز صبح .

درسهاى آموختنى از وضو 

امام صادق عليه السلام به نقل از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: مسواك كردن موجب پاكيزگى دهان و خشنودى خداست و از سنت هاى موكد است و منافعى براى برون و درون دارد كه بى شمار است . هم چنان كه زوايد غذا را با مسواك از دندان هايت مى زدايى ، آلودگى را نيز با تضرع و خشوع و شب زنده دارى به درگاه خدا از بين ببر، ظاهر و باطن خود را از تيرگى هاى مخالفت با فرمان خدا و ارتكاب گناهان بزداى . چوب مسواك ، گياهى پاك و لطيف است ، دندانها هم وسيله خوردن . جويدن و گوارش است . مسواك سبب مى شود كه آلودگى هاى غذا از بين برود و جوهر زلال آن آشكار شود و مثل حالت اولش گردد. خداوند را هم پاك و هم شفاف قرار داد و فكر و ياد و تكريم خدا را غذاى قلب قرار داد. هر گاه غفلت و تيرگى ، شفافيت دل را بزدايد با صيغل توبه و آب اناب (بازگشت از گناه ) آن را جلا بده تا به حالت نخست برگردد و صاف شود. (3) بايد انديشيد همانگونه كه مسواك ، سبب سالم ماندن دندان و كمك به بهتر هضم شدن غذاست كه قواى بدن و مايه حيات آدمى و طول عمر اوست ، پاكسازى درون زمينه ساز سعادت انسان است . معيار، خوب و دقيق انجام دادن كارهاست ، نه كميت بسيار.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر