دانلود تحقیق درمورد چگونه عبادت کنيم؟

دانلود تحقیق درمورد چگونه عبادت کنيم؟

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد چگونه عبادت کنيم؟

با دانلود تحقیق در مورد چگونه عبادت کنيم؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق چگونه عبادت کنيم؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق چگونه عبادت کنيم؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد چگونه عبادت کنيم؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

فلسفه آفرينش انسان، بندگى و عبادت و عبوديت است. اين کلام صريح الهى در قرآن کريم است که مى‌فرمايد:

«و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون»

جن و انس را، جز براى پرستش و بندگى خود نيافريدم.

اين حکمت و هدف والا، سرلوحه همه رسولان الهى نيز بوده است. در قرآن مى‌خوانيم: «و لقد بعثنا فى کل امه رسولا ان اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت»

در هر امتى پيامبرى برانگيختم که (به مردم بگويند) بنده خدا باشيد واز طاغوت بپرهيزيد.
ناگفته نماند که اين بندگى کردن، سودى به خدا نمى‌رساند بلکه مايه عزت و سعادت خود انسان است وگرنه خداوند بى‌نياز مطلق است:

من نکردم خلق تا سودى کنم

بلکه تا بر بندگان جودى کنم

 

ريشه‌هاى عبادت

1. عظمت خدا

برخورد با يک شخصيت برجسته، انسان را به تواضع وامى‌دارد، ديدار با يک دانشمند بزرگ، آدمى را به تکريم و احترام وامى‌دارد، چون که انسان در برابر عظمت و دانش آن شخصيت و اين دانشمند، خود را کوچک و کم سواد مى‌بيند. خداوند، مبدا همه عظمت‌ها و جلال‌هاست. شناخت خدا به عظمت و بزرگي، انسان ناتوان و حقير را به کرنش و تعظيم در برابر او وامى‌دارد.

2. احساس نياز و وابستگى

انسان، عاجز نيازمند و ناتوان است و خداوند، در اوج بى‌نيازى و غناى مطلق، و سر رشته‌دار امور انسان‌هاست. اين هم عاملى است، تا انسان در برابر خداوند «بندگي» کند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر