دانلود تحقیق درمورد پاپ اسمير

دانلود تحقیق درمورد پاپ اسمير

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد پاپ اسمير

با دانلود تحقیق در مورد پاپ اسمير در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پاپ اسمير را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پاپ اسمير ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پاپ اسمير

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

پاپ اسمير مؤثرترين روش غربالگري سرطان دهانه رحم است و تاكنون آزمايشي مناسب‌تر از پاپ اسمير جهت پيشگيري از سرطان دهانه رحم ابداع نشده است . آزمايش پاپ اسمير روش ساده ، ارزان بدون درد و نسبتاً قابل اعتماد جهت تشخيص عفونتو سرطان دهانه رحم و جستجوي تغييرات پيش بدخيمي در بيماران مي‌باشد و ه صورت برنامه‌هاي همگاني در زنان اجرا مي‌شود .

پاپ اسمير به معني قراردادن لايه نازكي از سلول‌هاي جداشده از قشرهاي سطحي دستگاه تناسلي تحتاني شامل واژن ، دهانه رحم و آندومتر روي لام ، رنگ‌اميزي و جستجوي سلولي از جهت بررسي وضعيت هورموني و تشخيص عفونت‌ها و سلول‌هاي بدخيم و پيش بدخيم مي‌باشد .

به وسيله آزمايش پاپ اسمير ارزيابي هورموني بدن با تعيين شاخص رسيدگي سلولي حاصل مي‌شود كه با شمارش انواع سلولهايي كه از 3/1 ديوارة فوقاني مهبل بدست آمده است و بيان‌كنندة ميزان و تأثير استروژن موجود در دن است ، تعيين مي‌گردد به طور كه تحت تأثير استروژن سلول‌هاي سطحي افزايش و سلول‌هاي بينابيني در اسمير كاهش مي‌يابد و تحت تأثير پروژسترون ، مثلاً در دوران حاملگي و فاز لوتئال تخمداني سلولهاي بينابيني افزايش مي‌يابد سلول‌هاي پارابازل معمولاً در اسمير ديده نمي‌شوند مگر آن كه سلول‌هاي سطحي اپي‌تليوم در اثرجراحت ياالتهاب از بين رفته باشند و يا اسمير مستقيماً ا زناحيه انتقالي تهيه شود تعداد بيشتري از آنها د رنمونه تهيه شده از سرويكس‌ مشاهده مي‌شود . شاخص  رسيدگي سلولي جهت ارزيابي عمل تخمدان با قطع قاعدگي و يا نازايي به صورت بررسي‌هاي متوالي و يا برررسي كروموزومي (نظير سندرم ترنر) تشخيص سرطان‌هاي تخمدان ، آندومتر و لوله‌هاي رحمي و همچنين تشخيص عفونت‌هاي دهانه رحم استفاده مي‌شود . پاپ اسمير در كمتر از 50% موارد به تشخيص ابنورماليتي هاي آندومتر نظير پوليپ آندومتر هيپرپلازي و كانسر آندومتر كمك مي كند و يك اسمير واژينال در تشخيص تغييرات وابسته به دي اتيل استيل بسترول و تشخيص بدخيمي هاي واژن مؤثر است

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر