دانلود تحقیق درمورد آمار افسردگي

دانلود تحقیق درمورد آمار افسردگي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد آمار افسردگي

با دانلود تحقیق در مورد آمار افسردگي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آمار افسردگي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آمار افسردگي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آمار افسردگي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:66 صفحه

قسمتی از فایل:

1-1- مقدمه

آدمي مدام در حال تغيير است و هرگز حالت ايستا ندارد. با اين تفاوت كه در طول بخش اول زندگي تغييرات، تكاملي هستند كه به رشد و نضج ساختار و كاركرد مي‌انجامد، در بخش بعدي زندگي اين تغييرات عمدتاً انحطاطي هستند كه متضمن برگشت به مرحله اوليه زندگي مي باشند؛ اين دوران به دوران «سالخوردگي يا كهنسالي» معروف است (بختياري و همكاران، 1384) كامينگ و هنري[1](1961)، در نظريه خود بنام دل كندن بيان مي دارند كه، پيري عبارتست از عقب‌نشيني پيش رونده از نظر جسمي، رواني و اجتماعي. سالمندان از نظر جسمي فعاليت خود را كند و انرژي خود را پس‌انداز مي كنند.

در سالمندي، به استثناي تغييراتي كه از نظر جسمي و سلامتي بوجود مي‌آيد، سالمندان به ميانسالان شباهت دارند و همان نيازهاي رواني و اجتماعي را احساس مي‌كنند.)نوگارتن[2] و همكارانش،1964)

كاهش تعامل اجتماعي در دوران پيري به اين علت است كه اجتماع از سالمندان برخلاف ميل اكثر آنها دل مي كند. (وندر زندن[3]، 1996: ترجمه گنجي، 1383). مگازينر و همكاران[4] (1988) بيان مي كنند كه ميزان درگيري يا دل كندن سالمند، بيشتر به چهره هاي زندگي گذشته، موقعيت اجتماعي- اقتصادي و به سلامتي مربوط است تا فرایند اجتناب ناپذیر پیری. به عقیده بولینگ و براون(1991)، اکثر سالمندانی که سلامت جسمی دارند سطح فعاليت خود را تا اندازه‌اي ثابت نگه مي‌دارند.

  سالمند بيش از پيش آسيب‌پذير مي‌شود چون قدرت چانه زدن او، مخصوصاً در كشورهاي صنعتي بطور دائم پايين مي‌آيد، پيشرفت تكنولوژي مهارتهاي او را كه در گذشته آموخته است   بي اعتبار مي‌كند.(جيمز داوود[5]،1984، 1980 و 1975).

 

 همچنين طبق نظر لوونتال[6] (1964)، احساس تنهايي سالمند بر اثر درجه معيني از انزواي فعلي حاصل نمي‌شود بلكه بيشتر، انزواي قبلي فرد از نظر روابط اجتماعي است كه احساس تنهايي بوجود مي‌آورد.

بازنشستگي و از دست دادن همسر به شركت سالمند در ساخت‌هاي نهادي اصلي اجتماع (كار و خانواده) پايان مي دهد، بنابراين موقعيت‌هايي كه آنها بتوانند خود را از نظر اجتماعي مفيد نشان دهند بسيار كم است. (اسميت بلو[7] ،1373).

باس و فاير[8](1977) بيان مي‌كنند كه 9% كساني كه بيش از 65 سال دارند در حالت انزواي اجتماعي بسر مي‌برند و اين حالت به آنها اجازه نمي‌دهد كه با ديگران ارتباط نزديك و صميمي داشته باشند.

با افزايش چشمگير تعداد سالمندان در جمعيت و افزايش بيشتر انتظارات، نياز به حمايت در سالمندان مقيم جامعه افزايش يافته است (گالانگر و ترگليو- لونديگان[9]،2004). در نيمه سال 2004، 10 درصد از جمعيت جهان يعني 606 ميليون نفر، در سن 60 سالگي يا بالاتر بودند. (لي، 2005) پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2025 اين رقم از مرز يك ميليارد و صد ميليون نفر تجاوز نمايد   (محتشم اميري و همكاران، 2002) .جمعیت سالمندان در ایران در سال 1386، 4 میلیون پانصد و شصت و دو هزار نفر گزارش شده است که حدود 6/5 درصد از جمعيت ايران را تشكيل مي دهد. اگر اين افراد در كنار خانواده خود زندگي كنند از طول عمر و عزت نفس بيشتري برخوردار مي‌شوند. در حالي كه در حال حاضر جمعيت سالمند جامعه دچار مشكلات متعدد اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي هستند.



[1] -Cumming  e & Henry, W. E.

[2] -Neugarten

[3] -Zanden; Vender

[4] -Magaziner et al.

[5] -Dawd; James

[6] -Lawenthal

2 -Smith- Blou

[8] -Buss & Feier

[9] -Gallangher & Truglio- Londrigan

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر