دانلود تحقیق درمورد بررسي ماهيت نور و ارتباط آن با پديده ليزر

دانلود تحقیق درمورد بررسي ماهيت نور و ارتباط آن با پديده ليزر

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد بررسي ماهيت نور و ارتباط آن با  پديده ليزر

با دانلود تحقیق در مورد بررسي ماهيت نور و ارتباط آن با  پديده ليزر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي ماهيت نور و ارتباط آن با  پديده ليزر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي ماهيت نور و ارتباط آن با  پديده ليزر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي ماهيت نور و ارتباط آن با  پديده ليزر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:128 صفحه

قسمتی از فایل:

ماهيت نور

يوناني ها اولين کساني هستند که کوشيدند طبيعت نور و چگونگي ديدن را توضيح دهند، بعد از آن، ظهور علوم تجربي دو نظريه مترادف را به ارمغان آورد. يکي از آنها نطريه ذره‌اي نيوتن بود که نور را متشکل از باريکه‌اي از ذرات دانسته که اين ذرات تابع قوانين حرکت مي‌باشند. نظريه ديگر نظريه موجي هوک و هويگنس است که طبيعت موجي را براي نور پيشنهاد  کردند. پذيرش هر نظريه مستلزم توجيه پديده‌هاي نور مانند انعکاس، تداخل ، شکست، پراش، فتوالکتريک، جذب و گسيل و ... مي‌باشد و هر نظريه قادر است بعضي از پديده هاي ذکر شده را توجيه کند براي مثال پديده تداخل اولين بار توسط يانگ در سال 1801 ارائه شد که فقط با در نظر گرفتن نظريه موجي قابل توضيح است. پديده پراش با توجه به اصل هويگنس و ايجاد موجک‌هاي ثانوي فقط بر اساس نظريه موجي قابل توجيه است که ايشان پيشنهاد  کرد که پلاريزاسيون نور فقط به دليل عرضي بودن امواج نور اتفاق مي‌افتد و از اين رو نتيجه مي شود که ارتعاشات امواج نور بر امتداد انتشار آنها عمود است برخلاف امواج صوتي که به صورت طولي بوده و امتداد ارتعاش ذرات محيط در امتداد انتشار امواج صوتي است. با پيشرفت علم و فهم بيشتر طبيعت نور، ماکسول در سال 1864 به اين نتيجه رسيد که نور به مانند امواج الکترومغناطيس است که داراي سرعت ، فرکانس  و طول موج  مي‌باشد. امروزه براي ما کاملا ثابت شده که امواج نور از دو مولفه ميدان الکتريکي و مغناطيسي عمود بر هم تشکيل شده اند و  جهت انتشار امواج عمود بر امتداد ارتعاش اين دو است.

در جدول 1-1 انواع امواج الکترومغناطيس و مشخصات آنها آورده شده است . گستره امواج مشخص شده در جدول شامل نواحي مختلفي است که مرز مشخصي براي آنها وجود ندارد.

در سال 1887 هرتز موفق به توليد امواج الکترومغناطيس نامرئي شد. امروزه ما امواج الکترومغناطيس با فرکانس‌هاي بين  را مي‌شناسيم.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر