دانلود تحقیق درمورد تأثیر رسمی شدن نیروهای انسانی برون سپار بر عملکرد کارکنان بانک اقتصاد نوین

دانلود تحقیق درمورد تأثیر رسمی شدن نیروهای انسانی برون سپار بر عملکرد کارکنان بانک اقتصاد نوین

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تأثیر رسمی شدن نیروهای انسانی برون سپار بر عملکرد کارکنان بانک اقتصاد نوین

با دانلود تحقیق در مورد تأثیر رسمی شدن نیروهای انسانی برون سپار بر عملکرد کارکنان بانک اقتصاد نوین در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تأثیر رسمی شدن نیروهای انسانی برون سپار بر عملکرد کارکنان بانک اقتصاد نوین را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تأثیر رسمی شدن نیروهای انسانی برون سپار بر عملکرد کارکنان بانک اقتصاد نوین ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تأثیر رسمی شدن نیروهای انسانی برون سپار بر عملکرد کارکنان بانک اقتصاد نوین

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

امروزه رشد سريع تكنولوژي، افزايش سرعت تغييرات در بازار محصولات، رقبا، گسترش مرزهاي بازار، شركتها را به سوي سازمانهاي برونمرزی سوق داده است. سازمانهايي با ساختارهاي انعطافپذير و چابک، سازمانهايي كه قادر باشند همواره خود را با تغييرات محيط هماهنگ سازند.(افتخاری ، 1381)

 اين خود مستلزم قابليت دسترسي آسان و سريع سازمان به منابع مورد نياز، همچون نيروي انساني متخصص، دانش فني و تكنولوژي پيشرفته در خارج از سازمان است. در اين حالت سازمانها جهت كسب منافع خود نيازمند يك برنامهريزي منسجم و پيشرفته هستند.   اين منافع را نميتوان فقط توسط يك شركت به تنهايي به دست آورد چون شركتها تلاش ميكنند تا كسب و كار خود را حول فعاليتهايي متمركز كنند كه آنها را بهتر ميشناسند، يعني توان محوري شرکت، در نتيجه در صورت امكان فعاليتهاي ديگر به ساير شركتها سپرده ميشود. (اشرف زاده ، 1382)

افزايش رواج برون سپاري هم اکنون در مرکز توسعه استراتژيک اغلب سازمان ها قرار گرفته است. امروزه برون سپاري به صورت فزاينده اي جهت دستيابي به بهبودهاي عملکردي در کل کسب و کار استفاده مي شود. سازمان ها ناگزيرند براي دستيابي به مزيت رقابتي در دنياي كنوني كسب و كار به استراتژي هاي نوين روي آورند. يكي از اين استراتژي ها استراتژي برون سپاري فعاليت ها است. در دو دهه اخير سرعت نوآوري و ميزان فناوريهاي جديد در حال انفجار است. (کریمی ، 1385)

مصرف کنندگان با نرخ فزاينده اي انتظار فناوريهاي جديد را دارند. زمان بين معرفي يک فناوري جديد و سازگاري با آن توسط تامين کنندگان بسيار فشرده شده است. همه اين دلايل باعث ميشود تا سازمانها توجه بيشتري را صرف توسعه محصولات جديد بنمايند علاوه بر اين جهاني سازي ،ميزان در دسترس بودن کارکنان تحقيق محور را افزايش مي‌دهد و پيشرفت فناوري توانايي سازمانها را براي همکاري مجازي افزايش مي‌دهد

   پيشتر، اغلب سازمانها به منظور بقاء در بازارهاي رقابتي خود، تصمیم به يكپارچه‌‌سازي عمودي با توليد كنندگان مواد اوليه و شركتهاي توزيع كننده محصول ميگرفتند به طوري كه با گسترش مرزهاي سازماني خود به سوي اينگونه شركتها، نوسانات بازار را كنترل نموده و از اين طريق بقاء خويش راتضمین نمايند. اين مسأله از يك طرف باعث ميشد، تا سازمانها به مرور از نظر اندازه رشد كنند و بزرگ شوند، به تبع آن نيز،هزينههاي سازماني افزايش پيدا كنند و از طرف ديگر، مديریت چنين سازمانهايي همواره با مسائل مختلفی روبرو بوده، به طوري كه مديريت از تمركز بر روي قابليتهاي اصلي سازمان كه ضامن رشد و بقاي سازمان هستند تا حد زيادي دور نگه داشته ميشد و بيشتر وقت مديريت صرف مسائلي ميشد كه ارزش افزوده چنداني براي شركت ايجاد نميكردند.(معصومی،1384)

 به عبارت بهتر، ذهن مديريت درگير اموری ميشد كه در زنجيره ارزش[1] سازمان از جايگاه قابل توجهي برخوردار نبودند. در چنين شرايطي، سازمانها به سختي ميتوانستند خود را با تغييرات محيط منطبق سازند و اين در حالي بود كه، آهنگ تغييرات تكنولوژي روز به روز در حال شدت يافتن بود و به موازات آن نيز نيازهاي مشتريان لحظهبه لحظه در حال تغيير بودند .(مدوری و استیپل ، 2000)

از سویی دیگر  نیروی انسانی کارامد به عنوان یکی از مهمترین اجزا و عناصر تاثیر گذار  بر موفقیت سازمانی به شمار می رود.  عوامل متعددی بر  عملکرد نیروی انسانی سازمانها تاثیر گذار هستند که در این میان میزان رضایت انها از موقعیتهای شغلی و شرح وظایف خود ، بسیار کلیدی و مهم می باشد. علاوه بر این برون سپاری فعالیتها و دادن فرصت های متمایز به کارکنان می تواند ضمن افزایش احساس اعتماد انها به سازمان و ارتقای سطح تعلق سازمانی ، موجب فزونی  عملکرد سازمانی کارکنان گردد. بانک اقتصاد نوین نیز به عنوان یکی از نخستین بانکهای خصوصی کشورمان ، نیازمند به بالندگی سازمانی داشته تا بتواند در شرایط اقتصادی موجود با سایر بانکها رقابت فشرده ای داشته باشد.

در گذشته برون سپاری در بانک اقتصاد نوین شامل متصدی امور بانکی، بایگان، کارمند، مسئول دفتر بوده که رسمی شدن این گروه از افراد دارای پیامدهای مثبتی همچون بالارفتن انگیزه ورضایت شغلی، افزایش حقوق دریافتی، گرفتن تسهیلات بیشتر و بالا رفتن اعتماد به نفس کارکنان می گردید. طبق آئین نامه اولیه این افراد پس از طییک زمان مشخص 6 الی 24 ماه از وضعیت برون سپار به قرار داد مستقیم با بانک تغییر وضعیت می دادند. ولی طبق آئین نامه جدید تغییر وضعیت این گروه از افراد بر اساس حساسیت پست سازمانی و تصویب هیئت مدیره محترم بانک و نهایتا رضایتمندی واحد مربوطه صورت می گیرد.شایان ذکر است این تغییر وضعیت نیز می- تواند علاوه برنتایج مثبت ذکر شده در بالا بعضی مواقع دارای تبعات منفی از جمله بالا رفتن سطح توقع، پایین آمدن انگیزه به مرور زمان، افزایش بروکراسی اداری و بزرگ شدن سازمان در نتیجه پایین آمدن چابکی سازمان را با خود به همراه داشته باشد.با توجه به ارتباطی که بین تأثیر رسمی شدن نیروهای برون سپار و عملکرد کارکنان در بانک اقتصاد نوین مشاهده شده است لازم است تا در این مورد مطالعاتی صورت گیرد.



[1] Value chain

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر