دانلود تحقیق درمورد تجسم اعمال يعني چه؟

دانلود تحقیق درمورد تجسم اعمال يعني چه؟

0 2.6k
دانلود تحقیق درمورد تجسم اعمال يعني چه؟

با دانلود تحقیق در مورد تجسم اعمال يعني چه؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تجسم اعمال يعني چه؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تجسم اعمال يعني چه؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تجسم اعمال يعني چه؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

تجسم اعمال يعني چه؟ آيا شدني است؟


يكي از ويژگيهاي جهان    آخرت تجسم اعمال است. تجسم اعمال يعني اينكه هر يك ازالفاظ و سخنان و اعمال نيك و بد ما با اينكه در دنيا وابسته به ما بودند و در يك لحظه پديد آمدند و به ظاهر از بين رفتند به صورت وجودهاي مستقلي در صحنة قيامت ظاهر شوند.

به عبارتي، كردار ما، چه خوب و چه بد، صورتي دنيوي دارد كه ما آن را مي بينيم وچهرهاي اخروي، كه اكنون در آن عمل نهفته است.   در روز   رستاخيز، عمل پس ازتحولاتي كه در آن رخ ميدهد شكل دنيوي خود را از دست ميدهد و با چهرةرستاخيزي جلوه مي كند و باعث آرامش و راحتي صاحب خود يا آزار او مي شود. ايمان به تجسم اعمال از نظر تربيتي اثر    فوِق  العاده اي در انسان مي گذارد، به طوري كه او را به نيكيها و اعمال صالح علاقه مند و   از زشتيها بازمي دارد.  اما اولين مطلب در اين موضوع اين است كه صرف نظر از آيات و روايات و مدارك مهم اسلامي،   كه در اثبات تجسم اعمال وجود دارد، آيا اساساً چنين امري ممكن است و با موازين علمي منطبق است؟
براي روشن شدن پاسخ، به اختصار، چند مقدمه را مطرح مي كنيم:
1) اعمال ما اشكال مختلفي از نيروست. سخنان ما نيروي صوتي است كه ازنيروهاي مكانيكي زبان و لب پديد مي آيد و از نيروي    خاص  مغزي  مدد مي گيرد. حركات  و افعال و كارهاي ما نيز هر يك شكلهاي ديگري از نيروي مكانيكي يا آميخته اي ازنيروي مكانيكي و صوتي است.
2) سراسر جهان تركيبي از مادّة و نيروست و تبديل مادّه به نيرو از اصول مسلّم فيزيك است و اينكه مادّه و نيرو دو مظهر يك حقيقت اند. مادّه نيروي متراكم و فشرده است كه در شرايط معيني به نيرو تبديل مي شود.

3) با توجه به رابطة تنگاتنگ  مادّه و نيرو، هيچ مانعي بر سر راه تبديل نيرو به مادّه وجود ندارد و تبديل هر يك به ديگري كاملاً قابل درك و ممكن است.

4) بر طبق قانون بقاي مادّه و نيرو، اين  دو هيچ گاه از ميان نميروند و همواره در اين جهان باقي اند. نتيجه اينكه ماده و نيرو جلوه هايي از يك حقيقت اند و با توجه به اصل بقاي نيرو ومادّه، هرگز مانعي نخواهد داشت كه نيروهاي پخش شده در اين عالم بار ديگر به حالت  متراكم درآيند و حالت   جرمي و جسمي به خود بگيرند و به هنگام محاسبة اعمالْ   هر كس همة اعمال خود را ببيند و اعمال   همواره به همراه او باشد. اين همان تجسم اعمال است.

صحرای محشر

در تفسیر مجمع البیان از رسول خدا(ص) مرویست که وقتی معاذ از معنی این آیه پرسید (روز قیامت که صور دمیده می شود دسته دسته می آیید) یعنی چه؟ حضرت فرمود: ای معاذ مطلب بزرگی را پرسش نمودی.امت من در روز قیامت ده صنف هستند که البته خداوند این ده صنف را از مسلمین جدا گرداندو صورتشان را تغییر می دهد:

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر