دانلود تحقیق درمورد خانه

دانلود تحقیق درمورد خانه

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد خانه

با دانلود تحقیق در مورد خانه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خانه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خانه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خانه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

خانه يكي از مباحث مهم در معماري ما مي باشد كه كمتر به آن پرداخته  شده است . متاسفانه در دانشكده هاي معماري اين مبحث مورد بررسي قرار نگرفته است . نياز به خانه در اين زمان خيلي احساس مي شود و مي بايست با شناخت معماري گذشته و تطبيق آن با معماري معاصر اين نياز را برطرف كرد .

 واژه خانه كه امروزه مصطلح است در گذشته به اتاق اطلاق مي شده است ، اتاق خصوصي را «وستاخ» يا گستاخ يا وثاق ناميده اند ، از واژه سرابجاي كلمه خانه در اصطلاح امروز آن ، استفاده مي شده است . در جنوب ايران اصطلاح خانه سرا (‌به معني سرابي با اتاق است ) مرسوم بوده است .

 انسان وقتي از غار بيرون آمد نياز به سر پناهي داشت وبر اين اساس طبيعي است  كه قديمي ترين مورد معماري ، ساختمان خانه باشد ، اين امر از عصر حجر شروع شده و عناصر ديگر معماري از بعد زماني فر بر آن است .

 او وقتي به دشت مي آيد چيزي شبيه به غار مي سازد . در كاوشهايي كه توسط دكتر نگهبان و دكتر ملك زاده از 6000 سال قبل از ميلاد در اطراف بويين زهرا انجام شده شهركي را زير خاك بيرون آورده اند. اين خانه ها بر طبق احتياجاتشان بهترين طرح براي آن زمان بوده است . خشت را آن زمان نمي زده اند و گل را در آفتاب خشك مي كرده اند. پوشش آنها در آن منطقه چوب بوده و         دهانه هاي كوچك آن حدود 5/2، 3 و يا 4 متر بوده است .  انواع كارگاهها هم در خود خانه بوده ، مثل كارگاه سفال پزي ، شيره پزي و غيره . كوچه بندي هاي آن نيز خيلي منطقي بوده است . در اينجا موضوع قابل مهم طرح درونگراي خانه ها است ، زيرا در بيرون خانه نه باغي و نه سبزه ايي وجود دارد . ساختمان هاي كوشكي كه بعدها در باغها ساخته شده اند به بيرون ديد دارند ولي دور باغ را نيز ديوار مي زنند چون بيرون آن خشك بوده است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر