دانلود تحقیق درمورد بررسی اثر تنش خشکی بر عملکرد و اجزاء عملکرد ژنوتیپ های مختلف گندم

دانلود تحقیق درمورد بررسی اثر تنش خشکی بر عملکرد و اجزاء عملکرد ژنوتیپ های مختلف گندم

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بررسی اثر تنش خشکی بر عملکرد و اجزاء عملکرد ژنوتیپ های مختلف گندم

با دانلود تحقیق در مورد بررسی اثر تنش خشکی بر عملکرد و اجزاء عملکرد ژنوتیپ های مختلف گندم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی اثر تنش خشکی بر عملکرد و اجزاء عملکرد ژنوتیپ های مختلف گندم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی اثر تنش خشکی بر عملکرد و اجزاء عملکرد ژنوتیپ های مختلف گندم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی اثر تنش خشکی بر عملکرد و اجزاء عملکرد ژنوتیپ های مختلف گندم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

نش های محیطی مهمترین عوامل کاهش دهنده عملکرد محصولات کشاورزی در سطح جهان هستند.(4) چنانچه تنش های محیطی حادث نمی شدند عملکردهای واقعی باید برابر با عملکردهای پتانسیل گیاهان می بود در حالیکه در بسیاری از گیاهان زراعی متوسط عملکرد گیاهان کمتر از 20 ـ 10 درصد پتانسیل عملکرد آنان است. (4) در نقاط خاصی از کره زمین به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی عوامل تنش زا در تولید محصولات کشاورزی تأثیر منفی بیشتری دارند و کشاورزی در آن نقاط با تحمل هزینه بیشتر و بازده کمتر صورت می گیرد و ایران یکی از این کشورهاست که در اکثر نقاط آن تنش های محیطی موجب کاهش عملکرد می گردند .

تنش خشکی رشد گیاه و بارآوری محصولات زراعی را بیشتر از هر عامل محیطی دیگری محدود می کند و کمبود آب در هر مرحله از رشد گیاه می تواند به نحوی رشد و عملکرد محصولات زراعی را کاهش دهد .

کشور ایران با میانگین 240 میلیمتر بارندگی در زمره مناطق خشک جهان می باشد (آمارنامه کشاورزی           82 ـ 1381 ) و بخشهای عمده ای از کشور دارای میانگین بارندگی پایین تر از این میزان می باشند و خشکسالی طی هشت سال گذشته بخشهای وسیعی از کشور را تحت تأثیر قرار داده است .

از طرف دیگر ، گندم مهمترین محصول زراعی دنیاست و نقش بسیار مهمی در تغذیه بشر دارد . ازاین رو و با توجه به رشد روز افزون جمعیت و لزوم تأمین غذای آنها ، تولید گندم در سطح جهان اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و گندم را به یک محصول استراتژیک تبدیل کرده است بنابراین تحقیق و پژوهش در خصوص اثرات تنش خشکی بر گندم بسیار ضروری می باشد و با توجه به اثرات متفاوت تنش خشکی بر ژنوتیپ های گوناگون ، این تحقیق می تواند منجر به شناسایی ارقام متحمل و مقاوم گردد که با معرفی و توسعه کاشت آنها می توانیم گامهای بلندی در زمینه تولید گندم برداریم .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر