دانلود تحقیق درمورد ازدواج

دانلود تحقیق درمورد ازدواج

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد ازدواج

با دانلود تحقیق در مورد ازدواج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ازدواج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ازدواج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ازدواج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

سپاس و ستايش تنها مخصوص آفريدگار و عالم ولايزالي است كه صحن گيتي را از صبايع متضاد آفريد ، همچنين پيامبراني را جهت هدايت و نجات بشر ازاقيانوس جهل وناداني فرستاد و مهر عطوفت رادر بين انسانها مستولي نمود خداوند متعال را سپاسگذاريم كه پس از گذشت چندين و چند سال شناوري در منجلات غم و اندوه كه يزرگترين نعمت خداوند به انسانهاي خاص دوستدارش مي باشد موفق به دوايندون قلم بر روي كاغذ جهت بيان و تقرير دانستنيهاي دروني واهداف وبرنامه ها و انگيزه هاي خود شدم ازآن جا كه معلومات و ماهيت دروني وبروني طرفين جهت شناخت هر چه بهتر اشخاص مهم وحياتي قلمداد مي شود برآن شدم تا اندكي از آن چه را كه لازم و ضروري به نظر مي رسيد در همين ابتداي امر بيان كنم انسان در بدو تولد داراي خواسته هايي است كه بصورت بالقوه وجود دارند و با پشت سرگذاشتن ادوار مختلف رشد كه شامل مراحل « جنين نوزادي كودكي نوجواني جواني بلوغ پيري » هر كدام پرروش يافته و بالفعل مي شوند .

در دين اسلام دختران در سن 9 سالگي و پسران در سن 15 سالگي به مرحله بلوغ و تكليف مي رسند اما دوران قبل از بلوغ كه به دوران بي خبري معروفند چندان مشكلات حادي ايجاد نمي كنند و به نوعي سپري مي شوند . حساسيت از دوره بلوغ شروع مي شود آن هم بعلت ايجاد شهوت در بدن مي باشد كه شايد         خانمانسوز ترين فجايع انسان در به بيراهه كشيدن به همين علت باشد .

طغيان اين ميل و خواهش دروني كه پرزمانه ترين آتش و التهاب دروني است موجب از دست رفتن ارزش انساني ميشود البته تسلط بدون چون و چرا و حاكميت مطلق شهوت برعقل را اسلام قبول دارد . اما راه حل جلوگيري از طغيان آن مقوله وضروري و امر واجب ازدواج ميباشد خود ازدواج كه به نوعي آغاز دورة جديد زندگي انسان مي باشد داراي اهميت فراوان و شرايط مهم و مقطعي و لازم الاجرا مي باشدكه ناديده گرفتن هر كدام از شرايط موجود سبب از بين رفتن          ارزش هاي فراواني نهفته درآن مي شود .بنابراين قدم نهادن در اين راه اجراي يكايك وظايف را مي طلبند و واجب است كه قداست خانواده كه به واسطه عمل به وظايف طرفين مي باشدحفظ شود .

      1.        اين جانب با اعتقاد راسخ به اصل توحيد و سلسله مراتب آن و جهان آخرت و همه پيامبران و امامان وولايت مطلقة‌فقيه واحترام به تمامي قوانين نظام مقدس جمهوري اسلامي همواره در تلاش بوده و خواهم بود كه به تمامي وظايف خود جامة عمل بپوشم و در زندگي خود طوري عمل نمايم كه راه پرپيچ و خم وآخرت را به راحتي طي نمايم و در معاد در پيشگاه باري تعالي رو سفيد وسربلند باشم واز زيانكاران نباشم .

      2.        اين جانب قرآن را به عنوان كلام حق ومعجزة‌ جاويدپيغمبر اسلام دوست دارم حضرت محمد (ص) با تلاش وهمت والاي خود اسلام را جهاني نمود و امروز استمرار آن برعهده مسلمانان جهان مي باشد. اسلام كاملترين دين است .

      3.        در برنامه هاي خود فقط به دستوارات اسلام توجه مي نمايم وبادقت تمام همگي را با احكام الهي مطابقت خواهم داد تا خلافي صورت نگيرد .

      4.        احساس مسئوليت را امري مهم و ضروري ولازم زندگي مشترك مي دانم ، ودوست دارم طرف مقابل نيز چنين باشد .

بقيه موارد را به صورت مختصر پشت صفحه نوشته ام . اميدوارم با بيان آنها بتوانم اندكي از اهدافم را بيان نمايم. با همه اين تفاسير اعتقاد قلبي ام اين است كه عملا مجري احكام الهي باشيم و اينكه حرفي راكه خود زده ايم به آن عمل نمائيم ودر يك كلام قول وفعل وعمل يكي باشد .

      1.        ارتباط باانسانها بايد صميمي و عاطفي باشد .

      2.        رفتار بايد در چارچوب مقررات اسلام باشد .

      3.        قصد سوء استفاده در جهت منافع شخصي نباشد .

      4.        احساسات و عواطف دروني بايد برانگيخته شود .

      5.        اخلاق بايد مطلق وجنبة‌ همگاني داشته باشد .

      6.        شخصيت ها هرگز نبايد از بين يا تصعيف شوند .

      7.        همواره بايد در صدد چاره جويي مشكلات ديگران بود.

      8.        دل هيچ احدي را نبايد رنجانيد .

      9.        اعمال بايد خالصانه در جهت رضاي خدا باشد .

   10.     از اشتباهات ديگران بايد گذشت و عفو و بخشش نمود .

مطالبي را كه بيان نمودم كلية امورات زندگي را شامل مي شود و زندگي چيزي خارج از اين موارد نيست . انسانها درجهان آخرت براساس نييات و حالات دروني آنها سنجيده مي شوند ، بنابراين درون بايد صاف وصادق بشاد تا برون هم نشان دهندة‌حالات آن باشد . زندگي فاني و زودگذر است ، در يك چشم بهم زدن عمر آدمي تمام مي شود ، اما آنچه مهم است ايمان تقوا عمل صالح ميباشد .

كه انسان را به سرمنزل اصلي رهنمون مي كند . اما اعتقاد و نظريه تمام عمرم فقط اخلاق نيك و خوشرويي است ، اگر رعايت شود همة‌ امورات خواهد چرخيد . حضرت علي (ع) فرمودند چنان با مردم زندگي كنيد كه تا زنده هستيد اطرافتان پروانه وار بچرخند و زماني از دنيا رفتيد برايتان گريه كنند ، خلاصه مطلب وجود و جوهرة آدمي براساس اخلاق و روش و منش ساده زيستي بنيان گذاري شده است . هر قدر شما با اخلاق تر باشيد شخصيت انساني خود را بهتر متجلي نموده ايد و برعكس آن خارج دشن از محور انسانيت است . البته بايد بگويم برداشتها از زندگي متفاوت است . افراد به روشهاي مختلفي زندگي را تعبير مي كنند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر