دانلود تحقیق درمورد الکتریسیته

دانلود تحقیق درمورد الکتریسیته

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد الکتریسیته

با دانلود تحقیق در مورد الکتریسیته در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق الکتریسیته را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق الکتریسیته ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد الکتریسیته

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

پیشگفتار

الکتریسیته چیست؟ چگونه به وجود آن پی برده شد؟ و چه کاربردهایی دارد؟

همه ما با الکتریسیته یا برق آشنا هستیم. برای روشنایی، گرم کردن و سرد کردن ساختمانها، پیشگیری از فاسد شدن مواد غذایی، و بسیاری چیزهای دیگر از الکتریسیته استفاده می کنیم. ضبط صوت، رادیو، تلویزیون وسایلی هستند که با برق کار می کنند. به سبب استفاده از الکتریسیته، شیوه زندگانی ما با شیوه زندگانی نیاکانمان فرق بسیار کرده است.

اندیشیدن درباره الکتریسیته از دوهزار و پانصد سال پیش آغاز شد، و آن هنگامی بود که می دیدند کهربا، وقتی که مالش داده شود، چیزهای سبک، مانند خرده کاغذ، را می رباید. از آن پس، اندیشه مندان به بررسی این پدیده پرداختند و سرانجام راز آن را دریافتند. شیوه ذخیره کردن الکتریسیته را فراگرفتند و برای تولید آن باتری و ژنراتور ساختند.

آیزاک آسیموف، دانشمند امریکایی،  درباره نظریات و کوششهای دانشمندانی که به الکتریسیته و کاربرد آن اندیشیده اند به پژوهش پرداخته است. او از تاریخ پیشرفتهای آدمی، با تکیه بر رگه های علمی این تلاش دوهزار و پانصد ساله، که به شناخت این راز طبیعت و به کار گرفتن آن در خدمت انسان انجامید، به زبانی ساده و گیرا سخن می گوید.

این کتاب ترجمه ای است از آنچه آسیموف در این زمینه برای نوجوانان نوشته است. برای اینکه خوانندگان فارسی زبان از زمان و چگونگی کار و کوشش پژوهشگرانی که نام آنها در این کتاب آمده است آگاهی یابند، ویراستاران کتاب نکته هایی در این باره آورده اند که با حروفی دیگر، جدا از متن، چاپ شده است. هرجا نیز به نکته ای بیشتر نیاز بوده است تا فهم موضوع آسانتر شود، آن نکته نیز برمتن اصلی کتاب افزوده شده است.

رساناها و نارساناها

مردم با خواندن شرح آزمایشهای گریکه به موضوع الکتریسیته بیش از گذشته غلاقه مند شدند.

استیون گری، که از مردم انگلیس بود،؛ تصمیم گرفت که خودش آزمایشهایی انجام بدهد. او از شیشه به عنوان  (( الکتریک )) استفاده کرد، زیرا می توانست شیشه های بزرگ را به قیمت ارزان بخرد.

اگر گری که می دانست که شیشه الکتریک خوبی است، چند سال پیش که دست به آزمایش زده بود تنگ گوی گوگردی را نمی شکست، یا اصلا از به کار بردن گوگرد صرف نظر می کرد.

گری سراسر یک لوله شیشه ای را که توخالی بود و درازیش به یک متر می رسید، مالش داد. در نتیجه، پرهایی که نزدیک لوله شیشه ای بودند به آن چسبیدند. معلوم شد که، بر اثر مالش، در لوله شیشه ای الکتریسیته پدید آمده است.

چون هردو سر لوله شیشه ای باز بود، گری فکر کرد ممکن است توی آن گرد و خاک برود و در آزمایشهای او تاثیر بگذارد. به همین سبب هر دو لوله را با چوب پنبه بست. آن وقت، از آنچه دید تعجب کرد. پرها جذب چوب پنبه ها نیز ی شدند، در صورتی که او چوب پنبه ها را مالش نداده بود و فقط شیشه را مالش داده بود. گری نتیجه گرفت که الکتریسیته ای که بر اثر مالش در لوله شیشه ای پدید می آید وارد چوب پنبه ها نیز می شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر