دانلود تحقیق درمورد تاریخچه رنگ

دانلود تحقیق درمورد تاریخچه رنگ

0 2k
دانلود تحقیق درمورد تاریخچه رنگ

با دانلود تحقیق در مورد تاریخچه رنگ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاریخچه رنگ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاریخچه رنگ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاریخچه رنگ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

دنیایی که ما آن را نظاره می کنیم از دو عنصر مهم تجسمی تشکیل شده است این دو عنصر عبارتند از فرم (شکل) و رنگ که هر کدام لازم و ملزوم یکدیگرند. زیرا با برخورد نور به شیئی و انعکاس آن باعث دیدن رنگ می شود. هر موجودی که در این دنیا به چشم می خورد ابتدا از لحاظ شکل و اندازه احساس می گردد، سپس در حالی که دارای پوششی از رنگ است مورد توجه قرار می گیرد. در عین حال رنگ علامت مشخصه هر شیئی طبیعی است همانطور که  گل سرخ به خاطر رنگش از دور جلب توجه می کند و نظر بیننده را به خود معطوف می دارد و یک میوه رنگی با رنگش اعلام می کند که رسیده است و یا نارس می باشد.- تاریخچه رنگ: اولین ملتی که اساس رنگ آمیزی موها را به وجود آوردند بنا به شواهد، چینی ها بودند که در سه هزار سال قبل از برگ و ریشه درختان رنگ تهیه کرده و جهت موها به کار می بردند و بعدها در کشورهای دیگر آسیا رنگ های گیاهی شناخته شد که امروزه هم از آن استفاده می شود مانند حنا، خضاب، بابونه و رتاس

معمای کشف رنگ در آغاز تاریخ بشریت

برخی ازباستان شناسان می گویند، به کاربردن رنگ به عنوان یک سمبل ممکن است در گفته می شود انسان هایدلبرگی در این منطقه سکونت داشته استحدود دویست هزار سال پیش در آفریقا شروع شده باشد.
مطالعه آثارکشف شده از منطقه ای در جنوب زامبیا در قاره آفريقا، فرضیه آغاز به کار بردن رنگ در ارتباطات ميان انسانها در این منطقه را به وجود آورده است. لارنس بارهام پژوهشگر دانشگاه لیورپول با مطالعه ابزارها و اشیای به جا مانده از یکی از نخستین تمدن های بشری در زامبیا می گويد در ميان يافته های باستان شناسی در اين منطقه ترکیبی از رنگ های مایع یا جامد بدست آمده که احتمالا برای نقاشی یا نشانه گذاری روی بدن به کار می رفته است. تا کنون گفته می شد نخستین نمونه مشابه کاربرد رنگ به صدهزار سال پیش برمی گردد. در تاریخ تکامل بشر همواره زمان آغاز به کاربردن نشانه ها برای برقراری ارتباط یکی ازموضوعات مورد بحث باستان شناسان بوده است.

زبان نمادین

تا پیش از این، نقاشی های روی صدف در منطقه ای در خاورميانه به عنوان قدیمی ترین سند به کار گیری رنگ توسط بشر دکتر بارهام می گوید انسان اولیه با استفاده از گل اخری رنگ تولید می کردندشناخته می شد. اما دکتر بارهام می گوید چه بسا بشر زودتر از آنچه یافته های باستان شناسی نشان می دهد، به این قابلیت دست یافته باشد. او می گوید: "به عنوان یک باستان شناس، مشتاقم که دریابم چه وقت استفاده از رنگ به عنوان نماد آغاز شد زیرا نمادگرایی رنگ با به کار بردن زبان همراه بوده است."

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر