دانلود تحقیق درمورد جايگاه آزادی در قانون اساسي

دانلود تحقیق درمورد جايگاه آزادی در قانون اساسي

0 2k
دانلود تحقیق درمورد جايگاه آزادی در قانون اساسي

با دانلود تحقیق در مورد جايگاه آزادی در قانون اساسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جايگاه آزادی در قانون اساسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جايگاه آزادی در قانون اساسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جايگاه آزادی در قانون اساسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

      ×        سر آغاز

آزادي از معروفترين و مظلومترين مفاهيمي است كه هم درجهت اجراي آن درجامعه و هم در جهت سركوب آن قربانيان بسياري گرفته است و جالب تر اينكه ايم واژه را هم ديكتارتورها و مستبدين بكار گرفته اند و با نام آن آزاديخواهان را سركوب نموده اند و هم بسياري از شيفتگان آزادي با عدم رعايت حدود آ؟ن و عدم شناخت چارچوبهاي ضروري آن نوعي ولنگاري و هرج و مرج را پيش گرفته اند تا عملاً جامعه را دچار بدبيني به آن نمايند . علي ايحال آزادي حرف اول همه انقلابيون مسلمان بوده و سرلوحه همه انبياء الهي و اديان توحيدي رها كردن انسانها از غل و زنجيرهاي جهل و ظلم و آزاد كردن آنها از اسارت تن و حيوانيت بسوي فلاح و رستگاري بوده كه لازم است تا بخوبي تبيين گردد .

با طلوع انقلاب اسلامي درسرزمين تاريخي ايران ، اين گمشدة ديرين اولين خواسته و نياز عمومي بود كه درقالب شعار استقلال ، آزادي جمهوري ( حكومت ) اسلامي تبلور يافت و گويي اين آرمان ديرينه مردم تولدي عيني يافت آنگاه جهت حفظ و پاسداري از اين نعمت الهي تبديل به قوانين مصرحه اي گرديد كه نتوان به راحتي آنرا از مردم سلب كرد . امروزه هم با وجود تصريح قانون اساسي جمهوري اسلامي به انواع حقوق مردم درقانون اساسي ، باز هم تعابير و تحليل گوناگون ازآن مي شود كه ضرورت دارد تا اهل قلم به دور از قالب هاي تنگ جناحي و درفضائي مفاهمه آميز نسبت به شأن ، حدود ، جايگاه ، انواع و شرايط آن بررسي هاي لازم را به عمل آورند تا اين ميراث گرانسنگ شهدا مورد هجمه آزادي طلبان ناآگاه و آرمان انديش ليبرال صفت نگردد و هم قرباني تفكر تحجر آميز و طالبان گرايانه نشود .

      ×        حقوق افراد درجامعه

مكتب اصالت فرد ناشي از بينش مسيحيت است كه ابتدا براروپا سايه افكند ، زيرا فردانساني از زاويه ديد مسيحيان تصويري از الوهيت و پرتوي از شعشعه ذات باري تعالي به شمار مي آيد . اين خود به برتري فرد برگروه و جماعت انجاميد . از سوي ديگر نظر به اينكه از قدرت و دولت ، گريزي درجوامع بشري نمي باشد ، لذا مي بايستي درصدد كشيدن حصاري بدور موجوديت بشر و حيثيت فرد مي بودند تا قدرت سلطه جوي حاكم را ياراي تجاوز به حريم فرد نباشد .

كليه قوانين اعم از عادي و اساسي كه از قرن هجدهم پا به عرصه وجود نهاد حول محور فرد گرايي به گردش درآمد و مكتب اصالت فرد ، نفوذ و تأثير قابل توجهي درشكل گيري نهادها و صورت بندي قدرتها داشت . دراين راستا احساس خطر اساس آزادي هاي فردي را درزمينه هاي فيزيكي هميشه تهديد مي كرد و مي كند به خصوص درمواردي چون احساس امنيت ، عدم دلهره ئ اضطراب از بازداشت هاي خود سرانه حكومت ها ، محدوديت آزادي فكر و قلم و انديشه و …… بر اين مبنا نهضت ها و جريانات و آزادي گرايانه درجوامع بشري روز به روز نصج گرفتند كه جوامع اسلامي و از جمله ايران هم درپرتو انديشه هاي قرآني اين و ديعه الهي را طالب شدند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر