دانلود تحقیق درمورد اتوكد

دانلود تحقیق درمورد اتوكد

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد اتوكد

با دانلود تحقیق در مورد اتوكد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اتوكد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اتوكد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اتوكد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:43 صفحه

قسمتی از فایل:

انواع مختصات :

مختصات كارتزين (متعادل) : اين نوع دستگاه مختصات مثل دستگاه مختصاتي است كه در رياضي پايه در آن آشنا شديم . اين مختصات در اتوكد به اين صورت است كه نقطة صفر در گوشه پايين سمت چپ مانيتور قرار دارد و مخصات به سمت راست و به سمت بالا مثبت فرض مي شود ، عدد اول در اتوكد محور مختصات X را نمايش مي دهد و عدد دوم محل محور مختصات Y را نمايش مي دهد . اين مختصات نسبي متعدل است : X,Y .

گاهي لازم است مختصات يك نقطه را نسبت به مختصات ما قبل و يا هر نقطة ديگري پيدا نماييم در اين صورت به صورت مجازي دستگاه مختصات كارتزين روي يك نقطة قرارگرفته و نسبت به آن دستگاه مجازي مختصات سنجيده مي شود . در اين حالت نسبت به سمت راست و نسبت به بالاي نقطه مورد نظر مختصات مثبت و نسبت به سمت چپ و پايين نقطه مورد نظر مختصات منفي مي باشد .

مختصات قطبي (پلار)  m< :

مي توان غير از نمايش يك نقطه روي صفحه با مختصات متعادل آنرا به صورت يك فاصله از مركز مختصات مورد نظر و زاوية آن نسبت به افق نيز نمايش داد . در اين حالت فاصله از مركز مختصات مورد نظر عدد اول مي باشد روي شكل m كه هميشه مقدار آن مثبت مي باشد جهت چرخش زاوية مثبت به افق در جهت پاد ساعتگرد مثبت ( جهت دايرة مثلثاتي) و جهت گردش در جهت ساعت را با منفي نمايش مي دهيم .

مختصات نسبي قطبي (X,Y) :

مانند مختصات نسبي متعادل مي توان با انتقال مجازي دستگاه مختصات قطبي به نقطه مورد نظر باز هم مختصات قطبي را بسمت آورد جهت حركت محورهاي مختصات نيز مانند قبل مي باشد .

مجموعه و دستورات اتوكد 

نكته: اگر  بين دو عدد اول و دوم  ويرگول بگذاريم متعامد است y  و x  و اگر › را بگذاريم   m  در سيستم قطبي كار مي كند و اگر جلوي آنها علامت  @  بزاريم دو محيط نسبي كار مي كنيم.          

line: دستور يك خط را  از  نقطه اي كه كاربر مشخص مي كند ترسيم مي كند و تا  زما ني كه دستورات ادامه داشته باشد مرتبأ خط ترميم مي شود و از نقطه آخر به نقطه بعدي كشيده مي شود .

به دو صورت اين  فرمان  قابل  اجرا مي باشد  يا انتخاب  Acoh  مورد نظر از نوار كفاري cut يا اينكه دستورline  و يا مخفف حرف L در خط فرمان تايپ مي شود.

نكته: توجه كنيدكليد فاصله يا اينتر در برنامه  cut عملكرد يكي دارند و شروع فرمان با آنها  مي شود.

پس از اجراي  فرمان  پيغامي به  صورت speceife first point  كه اگر بخواهيم از دستگاه مختصات متعامداستفاده كنيم اول مختصات x  و سپس علامت (و) و سپس مختصات y را وارد مي كنيم اين نقطه ،

نقطه اوليه مي باشد و كليد اينتر را مي زنيم و پيغام بعدي ظاهر مي شود و به اين ترتيب مختصات نقطه بعدي را وارد مي كنيم .

نكته: چنانچه بخواهيم از مختصات نسبي متعامد استفاده كنيم ابتدا علامت  @  و پس مختصات x و  yرا به شكل قبل وارد مي كنيم منتها اين بار سيستم به نسبت آخرين نقطه  و به مختصات نقطه جديد خط ترميم مي كند .

نكته: براي استفاده از مختصات قطبي ابتدا اندازه بردار مورد نظر را بر داشته سپس علامت بزرگتر (›) را  گذارده سپس از آن مقدار زاويه را به درجه وارد مي كنيم ادامهخط مورد نظر به اين صورت ترميم خواهد شد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر