دانلود تحقیق درمورد پی کنی

دانلود تحقیق درمورد پی کنی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد پی کنی

با دانلود تحقیق در مورد پی کنی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پی کنی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پی کنی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پی کنی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

كليات

 

پي‌كني ابنيه فني شامل كندن محل پي پايه‌‌ها، ديوارها، زهكشيها، با دست و يا بيل مكانيكي (يا وسايل مشابه) مي‌باشد.

 

پي‌كني‌ها در سطوح قائم محدود به فضاي پيرامون خارجي پي‌‌ها و در سطوح افقي محدود بين رقوم زيرين بستر پي و رقوم زمين طبيعي يا زمين تسطيح شده نهايي مي‌باشد.

 

 

 

۲- پی کنی اضافی

 

 

 

پي‌كني بيش از ابعاد افقي و عمودي تعيين شده نبايد اجرا شود. در صورتي كه قالب‌بندي و يا سپركوبي (پشت‌بند) براي اجراي پي اجتناب‌ناپذير باشد، با توجه به ابعاد پي از هر طرف به طول و عرض آن اضافه خواهد شد.

 

چنانچه بستر زيرين پي با انجام آزمايشهاي محلي، تاب بارپذيري كافي نداشته باشد پي‌كني اضافي تا رسيدن به بستر مقاوم و قابل قبول بايد انجام شود.

 

 

 

۳- پي در زمين خاكي و يا سنگي

 

 

 

پي‌كني بايد به ترتيبي انجام شود كه بستر زيرين پي هميشه روي لايه دست نخورده و طبيعي قرار گيرد. چنانچه پي‌كني در برش خاكي سبب شود كه استحكام و مقاومت طبيعي بستر زيرين به علت به‌هم‌خوردگي تقليل يابد، لايه دست خورده خاكي بايد با بتن ضعيف  تعويض گردد.

 

پي‌كني در زمينهاي ريزشي و يا پي‌كني‌هاي عميق كه احتمال ريزش وجود دارد بايد با استفاده از سطوح جانبي شيبدار و يا چوب بست انجام گيرد.

 

چنانچه پي روي بستر سنگي قرار گيرد، اين بستر بايد عاري از مصالح سست و جدا شده بوده و مسطح يا پله‌اي و يا ناهموار شكل داده شود. كليه رگه‌ها و شكافهاي بستر پي بايد نخست تميز و سپس با بتن يا ملات پر شود.

 

 

 

 

۴- حفاظت پی در برابر آب

 

محلهاي پي‌كني شده بايد از نفوذ آب، برف، يخ و يا پر شدن با هرگونه مصالح و ضايعات مصون بماند. در صورت لزوم به منظور جلوگيري از نفوذ آب، بايد اقدام به سپركوبي و حايل‌بندي نمود.

 

آبكشي با تلمبه موتوري در داخل محل پي‌كني شده مجاز نخواهد بود. در صورتي كه تخليه آب لازم باشد، بهتر است از چاهك مخصوص كه منحصراً براي اين منظور تعبيه مي‌شود، اقدام به آبكشي نمود تا از ريزش خاك، كاهش مقاومت بستر پي، و افزايش فضاي خالي خاك پي، جلوگيري به عمل آيد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر