دانلود تحقیق درمورد ارتش

دانلود تحقیق درمورد ارتش

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد ارتش

با دانلود تحقیق در مورد ارتش در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارتش را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارتش ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارتش

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

ارتش، به تشکيلات و امکانات نظامي يک کشور گفته مي شود. ارتش معمولاً به ۳ گروه نيروي زميني، هوايي و دريايي تقسيم بندي مي شود. معمولاً درارتش ۲ گروه خدمت مي کنند. اول ان دسته از افراي براي دوره سربازي وارد ارتش مي شوند که وظيفه نام دارند. و گروه دوم افرادي که به استخدام ارتش در مي آيند و کادر ناميده مي شوند.

ارتش هاي منظم و مدرن در تمام پرسنل خود را مانند ديگر شرکت ها و سازمان هاي دولتي استخدام مي کنند، اما ارتش هاي سنتي در برخي از کشور ها از جوانان براي حفاظت از کشور استفاده مي کنند.


سربازان ارتش آلمان در بوسني

ريشه‌شناسي

ارتش از واژه‌هاي برساخته در دوران معاصر است و از روي واژهٔ ارتشتار (ارتشدار) که پيش از آن به معني سپاهي (لشگري) در زبان فارسي وجود داشت، برساخته شده‌است. اين پسين‌سازي از اين خاسته‌است که واژه را مرکب فرض کرده‌اند و جزء دوم دار را به معناي دارنده گرفته‌اند.[۱] اين واژه ‌را فرهنگستان ايران نساخته‌است بلکه نتيجهٔ کار عده‌اي است که در دوره‌هاي جديد اما پيش از کودتاي ۱۲۹۹، در مقابل برخي از واژه‌هاي جديد و ترکي که در ارتش رواج داشت، به واژه‌گزيني پرداختند اما چون با اين فن آشنا نبودند، دچار لغزشهايي شدند. اينان واژهٔ «ارتش» را به جاي واژهٔ ترکي قشون قرار دادند و بدين وسيله مي خواستند اين واژهٔ ترکي را کنار بگذارند که البته سرانجام با جاافتادن اين واژه، در اين امر کام يافتند.[۲]

نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران


 

 

نيروي زميني از افسران و درجه‌داران و سربازان تشکيل شده است و افسران آن در دانشگاه افسري امام علي (ع) واقع در تهران تحصيل ميکنند و در اين دانشگاه علاوه بر ياد گيري دروس علمي روز و فنون نظامي به دوره هايي نظير رنجر و کماندو و رزم در کوهستان و اردوگاههاي تابستاني و زمستاني اعزام مي شوند.دوره رنجر در شيراز و طي چندين مرحله در مرکز پياده شيراز و دشت ابرقو و استان کهکلويه بوير احمد( و احتمالاً شهر قديم کلگه کهنه _ تزريقات اغولي-) برگزار ميگردد.دوره کماندودر لشکرک تهران و در کوههاي اطراف تهران برگزار ميگرددو دوره اردوگاه زمستاني نيز دزر امامزاده هاشم تهران برگزار ميگردد.رسته هاي پياده، زرهي، توپخانه،اردونانس، عمران و استحکامات، بهداري، قضائي، جنگ الکترونيک، اداري، ترابري، دارايي، دژباني و... از رسته هاي نيروي زميني هستند.نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران به اختصار نزاجا گفته مي‌شود فرماندهي آن به عهده امير سرتيپ احمدرضا پوردستان ميباشد و ستاد فرماندهي آن نيز در منطقه لويزان تهران (چهار راه ميني سيتي) واقع بوده که محدوده وسيعي را شامل مي شود قسمتي از ستاد که توسط ديواري تبديل به پادگاني جداگانه گشته، معاونت تحقيقات و جهاد خودکفايي نزاجا مي باشد که تمامي طرح هاي تحقيقاتي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در آنجا و زير نظر متخصصان (که اکثراً افسران نيروي وظيفه مي باشند) مورد بررسي قرار مي گيرند و در طي مراحل تحقيقاتي، جهت استفاده در ارتش به مرحله توليد مي رسند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر