دانلود تحقیق درمورد اعتماد بنفس

دانلود تحقیق درمورد اعتماد بنفس

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد اعتماد بنفس

با دانلود تحقیق در مورد اعتماد بنفس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اعتماد بنفس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اعتماد بنفس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اعتماد بنفس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

عزت نفس

 ميراث گرانبهايي كه همه ما به عنوان پدر و مادر براي فرزندانمان به جا مي گذاريم، احساس عزت نفس است. اين خصوصيت، هديه اي نيست كه بتوان آن را از طريق وراثت به كودكان منتقل كرد، زيرا به طور ذاتي در ژن هاي ما وجود ندارد. عزت نفس، بر اساس تجارب ما و از روزهاي اول زندگي، شروع به شكل گيري مي كند. ما به عنوان والدين، نقشي اساسي در روند اين شكل گيري، بر عهده داريم.

اين كتاب، راهنماي والديني است كه مي خواهند فرزنداني برخوردار اس خودآگاهي مثبت، حس احترام به نفس و حس خوب بودن، داشته باشند. ما به ابعاد مختلفي كه والدين در آنها دخالت دارند، مانند: محبت كردن، احترام گذاشتن، گوش دادن به حرف هاي كودك، تشويق كردن، استفاده از قدرت، رشد حس استقلال و نيز نحوه تأثير تمامي اين عوامل بر رشد عزت نفس كودك، توجه كرده و به بررسي تأثير فوق العاده مدرسه بر خودآگاهي كودك، مسئله شخصيت و جنسيت كودك و نحوه برخورد با كودكان فاقد حس احترام به نفس پرداخته ايم.

تمامي استعدادها و توانايي هاي بالقوة كودك نابود خواهد شد مگر آنكه حس عزت نفس، آنها را فعال كرده و به هر كدام جهت بدهد.

عزت نفس ضعيف، نه تنها خوش بيني و ميل طبيعي كودك به زندگي را كاهش مي دهد، بلكه در بدترين شرايط اين نيروهاي مثبت را به انرژي مضرّي براي كودك و جامعه تبديل ميكند. اميدوارم اين كتاب به شما نشان دهد كه چگونه مي توانيد در جريان ايفاي نقش پدر و مادري و تربيت، رشد عزت نفس كودكتان را محور و زمينه طبيعي و اوليه همه چيز قرار دهيد.

عزت نفس و اعتماد به نفس

اعتماد به نفس، در هنگام رويارويي ما با مشكلات مختلف و سازگاري شخصيتي ما به عنوان افراد مؤثر، مستقل و داراي ثبات احساسي، همواره با خودآگاهي مثبت در وجود ما همراه است. البته عكس اين موضوع نيز صادق است، يعني كمبود اعتماد به نفس، به خودآگاهي منفي يا درك منفي ما از خود مي انجامد. ارتباط بين سازگاري شخصيتي و عزت نفس، به هر دو صورت ياد شده چه مثبت و چه منفي- ايجاد مي شود. اگر خودآگاهي مثبتي داشته باشيم، مي توانيم با اعتماد به نفس بيشتري با مشكلات برخورد كرده و به موقعيت بهتر و موفقيت آميزتري دست يابيم. بالطبع، هر موقعيت موفقيت آميز به نوبه خود عزت نفس ما را افزايش مي دهد و اعتماد به نفسمان را زيادتر مي كند. عكس اين حالت نيز صادق است، يعني كاهش عزت نفس باعث كاهش كارآيي مؤثر ما به عنوان يك انسان ميشود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر