دانلود تحقیق درمورد ضرورت وحدت صفوف

دانلود تحقیق درمورد ضرورت وحدت صفوف

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد ضرورت وحدت صفوف

با دانلود تحقیق در مورد ضرورت وحدت صفوف در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ضرورت وحدت صفوف را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ضرورت وحدت صفوف ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ضرورت وحدت صفوف

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

از مهمترين عوامل پيروزي در برابر دشمنان انسجام و به هم پيوستگي صفوف در ميدان نبرد است نه تنها در نبردهاي نظامي كه در نبرد سياسي و اقتصادي نيز جز از طريق وحدت كاري ساخته نيست. در حقيقت قرآن دشمنان را به سيلاب ويرانگري تشبيه مي كند كه تنها با سد فولادين آنها را مي توان مهار كرد تعبير به بنيان مرصوص جالب ترين تعبيري است كه در اين زمينه وجود دارد، بايد توجه داشت كه وحدت صفوف با گفتار شعار به دست نمي آيد نياز به وحدت هدف و وحدت عقيده دارد و اين چيزي است كه بدون خلوص نيت و معرفت واقعي و تربيت صحيح اسلامي و احياي فرهنگ قرآن ممكن نيست.

اگر خدا مجاهديني را دوست دارد كه همچون بنيان مرصوص اند پس اين جمعيتهاي پراكنده را دشمن مي دارد و هم اكنون آثار خشم خدا و غضب الهي را در اين جامعه چند صد ميليوني با چشم خود مي بينيم كه يك نمونه آن تسلط گروه كوچك صهيونيستها بر سرزمينهاي اسلامي است.[1]

سوره حشر آيه 10- روح محبت و صفا و برادري در جامعه اسلامي بايد حاكم گردد.

غل (؟؟؟) چنانكه قبلاً نيز گفتيم در اصل به معناي نفوذ مخفيانه چيزي است و لذا به آب جاري در ميان درختان غلل مي گويند و از آنجا كه حسد و عداوت و دشمني به طرز مرموزي در قلب انسان نفوذ مي كند به آن غل مي گويند، بنابراين غل تنها به معني حسد نيست بلكه مفهوم وسيعي دارد كه بسياري از صفات مخفي و زشت اخلاقي را شامل مي شود.

تعبير به اخوان (برادران) و استمداد از خداوند رئوف و رحيم در پايان آيه همه حاكي از روح محبت و صفا و برادري بر كل جامعه اسلامي بايد حاكم باشد و هر كس هر نيكي را مي خواهد تنها براي خود نخواهد بلكه تلاشها و تقاضاها به صورت جمعي و براي جمع انجام گيرد و هر گونه كينه و عداوت و دشمني و بخل و حرص و حسد از سينه ها شسته شود اين است يك جامعه اسلامي راستين.

خطر بزرگ: اختلاف كلمه و پراكندگي سوره انعام آيه 65 [2]

يلبسكم از ماده لبس (بر وزن حبس) به معني اختلاط و به هم آميختن است نه از ماده لبس بر وزن قرص به معني لباس پوشيدن، بنابراين معني جمله چنين مي شود: او مي تواند شما را به صورت گروهها و دسته هاي مختلف به هم بياميزد و اين تعبير نشان مي دهد كه مسأله اختلاف كلمه و پراكندگي در ميان جمعيت به قدري خطرناك است كه در رديف عذابهاي آسماني و صاعقه ها قرار گرفته است و راستي چنين است بلكه گاهي ويرانيهاي ناشي از اختلاف و پراكندگي به درجات بيشتر از ويرانيهاي ناشي از صاعقه ها و زلزله ها است. كراراً ديده شده است كه كشورهاي آباد در سايه شوم نفاق و تفرقه به نابودي مطلق اين احتمال نيز وجود دارد كه: خداوند در برابر عذابهاي آسماني و زميني دو عذاب ديگر را بيان كرده يكي اختلاف عقيده و فكر و ديگر اختلافهاي در ناحيه عمل و روشهاي اجتماعي كه منجر به جنگ و خونريزي مي شود.

با توجه به اينكه روي سخن در اين آيات به مشركان و بت پرستان است چنين نتيجه مي گيريم كه، يك جامعه مشترك كه از مسير توحيد منحرف مي شود و هم گرفتار ظلم و ستم طبقات بالا و هم وظيفه نشناسي طبقات پائين، هم اختلاف عقيده و كشمكشهاي خونين اجتماعي مي شود همان طور كه جوامع مادي دنياي امروز كه تنها در برابر بت صنعت و ثروت سجده مي كنند گرفتار تمام اين بلاهاي بزرگ هستند و در ميان آن دست و پا مي زنند.

ملتهايي نيز سراغ داريم كه دم از توحيد مي زنند ولي عملاً مشرك و بت پرست مي باشند چنين ملتهايي نيز به همان سرنوشت مشركان گرفتار مي شوند از امام باقر (ع) نقل شده است كه همه اين كيفرها در مسلمانان واقع مي شود ممكن است اشاره به همين باشد يعني هرگاه مسلمانان از مسير توحيد انحراف يابند خودخواهي و خودپرستي جاي اخوت اسلامي را گرفت، منافع شخصي بر منافع عمومي مقدم داشته شد و هر كس به فكر خويشتن بود و دستورات خداوند به دست فراموشي سپرده شد آنها نيز گرفتار چنين سرنوشتي خواهند شد.



[1] .تفسير نمونه، جلد23، صفحه523.

[2] .تفسير نمونه، جلد5، صفحه 284.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر