دانلود تحقیق درمورد تربيت بدني

دانلود تحقیق درمورد تربيت بدني

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد تربيت بدني

با دانلود تحقیق در مورد تربيت بدني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تربيت بدني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تربيت بدني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تربيت بدني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

تاريخچه تربيت بدني در ايران

1-    تربيت بدني در ايران باستان

ايرانيان به اهميت و ارزش توانايي و سلامت بدن به عنوان وسيله بسيار مهمي براي فراهم آوردن ارتش سلحشور و پيروزمند پي برده بودند. به استثناي فرزندان طبقه اعيان و شاهزادگان تقريباً همة آموزش و پرورش به تربيت بدني محدود مي شد.

كودكان تا 7 سالگي زير نظر مادر پرورش مي يافتند و پسران از 7 سالگي تحصيلات رسمي خود را آغاز مي كردند و از همان هنگام رسماً متعلق به كشور شناخته و تا 15 سالگي به آموختن فنون نظامي مشغول و از 15 سالگي در خدمت ارتش تا 50 سالگي بودند و فرزندان اعيان و شاهزادگان به روايت هرودوت تا 20 سالگي و به روايت استرابون تا 24 سالگي به تحصيل ادامه مي دادند و براي فرماندهي سپاه و حكمراني و دادرسي آماده مي شوند.

اين تربيت در تاريخ تعليم و تربيت نخستين نمونه كنترل آموزش و پرورش و به وسيله دولت بود ارتشيان از 50 سالگي يا مسئوليت پادگان ها را بعهده مي گرفتند و يا در سازمانهاي عمومي مشغول مي شدند در بازنشستگي به كار تعليم داوطلبان مي پرداختند.

هرودوت:‌ ايرانيان از 5 سالگي تا 20 سالگي 3 چيز را مي آموختند سواري تير و كمان شنا. جوانان تمرينات روزانه را از طلوع آفتاب با دويدن پرتاب سنگ و نيزه آغاز مي كردند از تمرينات معمولشان با جيره اندك و تحمل گرما و پياده روي طولاني و عبور از رودخانه و شكار و جستن بر روي اسب و چالاكي بود.

ورزشهاي قديم ايران اسب سواري تيراندازي شكار چوگان شنا

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر