دانلود تحقیق درمورد آخرت

دانلود تحقیق درمورد آخرت

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد آخرت

با دانلود تحقیق در مورد آخرت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آخرت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آخرت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آخرت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

مراحل زندگی انسان

برای اين که جواب اين سؤال به خوبی روشن شود بايد يک نگاه کلی به مراحل زندگی انسان بيندازيم که انسان ها هرگز نابود نمی شود بلکه از مرحله ای به مرحله ای ديگر منتقل می شود .

زندگی انسان دارای سه مرحله است که هر مرحله به منزله تولد و انتقال به مرحله بعد است و انتقال از هر مرحله ای به مرحله ديگر به طور ناگهانی رخ داده و وارد مرحله جديد می شود که مرحله دوم هيچ تناسب با مرحله اول ندارد و مرحله سوم هم هيچ تناسب با مرحله دوم ندارد و لذا بر انسان بسيار سخت می گذرد .

مرحله اول عبارت است از روز تولد و به دنيا آمدن انسان که به طور ناگهانی رخ می دهد و انسان از يک زندگی و شرائط خاصی با وضع و شرئط جديد منتقل شده که هيج تناسب با زندگی قبلی انسان ندارد و لذا احساس بيگانگی نموده و فريادش بلند می شود بعد از مدت با آن عادت نموده و به شدت با آن وابسته می شود .

مرحله دوم هنگام مرگ انسان است که ناگهان می بيند زندگی و شرائط آن عوض شده که هيچ تناسب با زندگی قبلی ندارد و لذا خليی بر انسان سخت می گذارد زيرا هيچ آشنای قبلی با اين زندگی ندارد ولی بعد از گذشت مدتی با آن زندگی آشنا می شود .

مرحله سوم هم هنگامی است که با نفخ صور دوم زنده شده وارد صحنه محشر می شود يعنی در آستانه بر پای قيامت نفخ اول دميده می شود و تمام موجدات زنده می ميرند ، بعد از آن با نفخ صور دوم تمام انسان ها زنده شده وارد صحنه محشر می شود [1] و زندگی جديدی را آغاز می کند که اين زندگی تناسبی با زندگی قبلی ندارد و لذا بر انسان بسيار سخت می گذرد و حتی انبيای الهی هم از اين سه مرحله وحشت داشته می ترسند .

صدوق با ذکر سند از ياسر خادم نقل نموده ، از حضرت امام رضا (ع) شنيدم که می فرمود : « انّ اوحش ما يکون هذا الخلق فی ثلاثه مواطن ، يوم يولد و يخرج من بطن امه فيری الدنيا و يوم يموت فيعاين الاخره و اهلها و يوم يبعث فيری احکامها لم يرها فی الدنيا فقد سلّم الله عزّ و جلّ علی يحيی فی هذه الثلاثه المواطن و آمن روعته » [2] همانا وحشت ناک ترين روز برای انسان ها سه موقع است : روزی که انسان از مادر متولد می شود و عالم دنيا را مشاهده می کند _ که با آن هيچ آشنای ندارد به شدت وحشت می کند _ ، روزی که از دنيا می رود عالم برزخ و اهل آن را مشاهده می کند _ که هيچ با آن عالم آشنای ندارد به شدت وحشت می کند _ و روزی که برای حشر کبری مبعوث می شود پس احکام آن روز را مشاهده می کند که پيش از آن نديده بودند _ به شدت وحشت زده می شود _ و خداوند متعال بر حضرت يحيی (س) در اين سه روز سلام نموده و از وحشت آن امنيت داده [3] و حضرت عيسی (س) _ به اذن الله _ بر خودش در اين سه روز سلام نموده است [4].

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر