دانلود تحقیق درمورد بيماري آلزايمر

دانلود تحقیق درمورد بيماري آلزايمر

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بيماري آلزايمر

با دانلود تحقیق در مورد بيماري آلزايمر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بيماري آلزايمر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بيماري آلزايمر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بيماري آلزايمر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

بيماري آلزايمر چيست ؟

قرنها بيماري آلزايمر عنوان پ بيماري پ روحي پ و رواني مورد نظر بوده تا اينکه در سال 1906 پزشک آلمانی دکتر آلواس آلزايمر (Alois Alzheimer) از مغز خانمي بعد از مرگش نمونه برداري  کرد و کم حافظگي و فراموشي ايشان را از نظر آسيب شناسي مورد بحث قرار داد و به اين نتيجه رسيد که ايشان از يک بيماري ناشناخته رنج مي برده  است  .

بيماران آلزايمر بيمار مغزي هستند بدين معني که سلولهاي مغزشان در حالت تخريب و معدوم  شدن  است  و نتيجتاً طرز فکر و رفتار آنها تغيير کرده  و تحت  کنترل  آنها نيست ، و چون  کنترلي  بر روي بيماري خود ندارند قادر به تمايز خوب و بد، صحيح  و غلط  نبوده  و ممکن  است  به  راحتي نزديکترين فردي که برايشان خدمتي انجام  مي دهد را رنجانيده و حتي پرخاشگري  نمايند. آلزایمر یک بیماری غیر قابل برگشت است که باعث کاهش پیشرونده عملکرد مغزی میشود. در بیماری آلزایمر حافظه و سایر عملکردهای هوشی به تدریج از دست میروند. در این بیماری سلولهای مغزی از بین رفته و ارتباط بین آنها مختل میگردد.

 

 

انواع بیماری آلزایمر :

·         بیماری آلزایمر فامیلی که سن شروع آن پایینتر بوده و به نظر میرسد که ارثی باشد. در این حالت اغلب چند نفر از اعضای یک خانواده مبتلا میشوند و تقریبا 5% از مبتلایان به بیماری آلزایمر را شامل میشود و از یک نسل به نسل دیگر مستقیماً انتقال می‌یابد.

 

·         بیماری آلزایمر اسپورادیک ( Sporadic ) که هیچ الگوی وراثتی واضحی در آن دیده نمیشود و تقریبا 95% از موارد مبتلایان به بیماری آلزایمر را شامل میشود. در این حالت مهمترین ,عامل خطرزا بیماری بالا رفتن سن بیمار است.

 

 

آمار :

بیماری آلزایمر معمولا افراد بالای ۶۵ سال را مبتلا میسازد اما به ندرت میتواند افراد را در سنین پایینتر گرفتار نماید. حدود پنج درصد افراد در سنین ۶۵ تا ۷۴ سال دچار این بیماری هستند. با افزایش سن این احتمال بالاتر رفته به طوری که نیمی از افراد بالای ۸۵ سال دچار این بیماری هستند. بر اساس آمار انجمن آلزایمر ایران، تعداد مبتلایان به آلزایمر در کشور حدود ۴۵۰ هزار نفر برآورد می شود و سرانه هزینه ماهانه یک بیمار آلزایمری هم بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

 

 

پولک هاي  آميلوئيد، گره هاي رشته اي  در مغز

دکتر آلزايمر در بين سلولهاي مغز بيمارش  ترکيب  مخصوصي را يافت که آن را "Peculiar Formations"  ناميد و همچنين در داخل  سلولهاي مغز دسته هاي فشرده اي را مشاهده نمود که آن را دسته  متراکم نام  نهاد. ترکيب اين دو نوع  يافته  غيرطبيعي در مغز بيماران آلزايمري  تا سال 1980 چندان  واضح  نبوده  و علت بيماري  آلزايمر را چندان  مشخص نمي نمود. بعد از تاريخ  ذکر شده  دانشمندان  و محققين  توانستند نکات  بسيار جالبي  را در اين  مورد ذکر نمايند "Peculiar Formations" که بين سلولها توسط  دکتر آلزايمر يافت  شده  بود. امروزه در بين متخصصين  پولک هاي  آميلوئيد ناميده  مي شود . آميلوئيد نوعي پروتئين  است که با سلولهاي مرده و در حال  مرگِ مغز ترکيب  مي شود و ترکيب اين پروتئين  با سلولهاي مرده را پولک هاي  آميلوئيد مي نامند. اين  پولک  نه  تنها مانع  از ارتباط  بين سلولهاي عصبي طبيعي  مي شود، بلکه  باعث تخريب سلولهاي  اطراف  خود مي شود که نتيجتاً باعث سردرگمي محققين شده که آيا اين پولک ها عامل  آلزايمراند و يا نتيجه آن هستند .

در مورد يافته غيرطبيعي ديگر "Dense Bundles" که در داخل سلولهاي مغزي توسط  دکتر آلزايمر مشاهده  شده  بود. امروزه  محققين دريافته اند که  ترکيبي از سلولهاي مرده و در حال مرگ  با پروتئيني به نام  Tau  مي باشد. اين ترکيب  امروزه به نام گره هاي رشته اي-عصبي شناخته  مي شود. ازدياد و رشد اين ترکيب باعث  معدوم  شدن  سلولهاي  مغزي  شده  که  با نوع  پولک  متفاوت  مي باشد. در جايي  که  تصور مي شود پولکها از خارج  به  سلولهاي طبيعي حمله  مي کنند،  Tangle ها تخريب خود را از داخل سلول انجام  مي دهند.آنها نه  تنها باعث تخريب  داربستي  مي شوند که سلول هاي  عصبي بر روي آنها تکيه  کرده اند بلکه مسير تغذيه  سلولي ، از جسم  سلول عصبي به آکسون يا رشته بلند سلول  عصبي را معدوم  مي سازند. اين  فعاليت  تخريبي نه تنها رابطه اطلاعاتي بين سلول ها را از بين مي برد بلکه باعث  گرسنگي و مرگ سلول ها مي شود.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر