دانلود تحقیق درمورد کنستانتن

دانلود تحقیق درمورد کنستانتن

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد کنستانتن

با دانلود تحقیق در مورد کنستانتن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کنستانتن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کنستانتن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کنستانتن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

سلطنت مسيحي و شرقي

سلطنت کنستانس، که در طي آن امپراتوري بت پرست يک امپراتوري مسيحي گرديد و (رم) بنفع قسطنطنيه اولويت خود را از دست داد، آغاز تاريخ بيزانس را مسلما تعيين مي کند. وليکن بايد يادآور شد که ميان تاريخ رم و تاريخ بيزانس يک بريدگي واضح وجود ندارد، زيرا تاريخ بيزانس، در مدت قريب به سه قرن ، تا موقعيکه (ژوستي نين) موفق شد وحدت امپراتوري را درباره تامين کند، چنان به نظر مي رسد که دنباله تاريخ رم بوده است. در طي اين سه قرن بود که ميراث رم و يونان که در نتيجه تهاجم ملل وحشي مورد تهديد قرار گرفته بود کم کم به بيزانس انتقال يافت و امپراطوري، در نتيجه نفوذهاي عميق، صفات اساسي مربوط به امپراطوري بيزانس را تحصيل کرد.

بحران قرن سوم – اين واقعه، مانند تمام وقايع بزرگ منشاء و مبداء بسيار دوري دارد. ميتوان بدون اغراق ادعا کرد که تخم سلطنت کنستانس در امارت (اوگوست) پاشيده شده بود. فقط قرن سوم را در نظر بگيريم. پس از درخشندگي سلسله(آنتوان)، بعد از اين قرن شايان توجه(صلح رومي) يعني قرن دوم، امپراتوري دچار بحران مدهشي شد که چيزينمانده بود آنرا نابود سازد. بحران داخلي: امپراطور را هوس يا طمع سربازان بر تخت مي نشاند يا از تخت مياندازد، برخي از آنان فقط چند روزي حکومت ميکنند، تقريبا همه کشته مي شوند. ضعف بزرگ حکومتي را که (اوگوست) تاسيس کرده بود هرگز تا اين اندازه نفهميده بودند. قاعده و قانون وراثت در امپراطوري وجود نداشت. بحران خارجي: در سرتاسر مرزهاي طولاني کشور، ملل وحشي سرحدي را که هاردي[1] برپا کرده بود مورد حمله قرار دادند و شکافتند. حتي ايتاليا در معرض تهديد واقع شد و براي اينکه لامحاله رم از خطر يک حمله ناگهاني در امان باشد اورلين[2] حصار محکم شهر را ساخت . بحران اقتصادي: تجارت متوقف و مزارع  متروک يا ويران شدند، ماليات ديگر وصول نمي شد و پول ارزش خود را از دست داده بود.

بالاخره بحران مذهبي و اخلاقي: مدت مديدي بود که بت پرستي به شکلي که اوگوست سعي کرده بود آنرا دوباره زنده کند موجبات رضايت وجدانهاي نگران مردم را فراهم نمي ساخت. مذاهب و خرافات مشرق زمين در تمام امپراتوري پراکنده شده و عجيب ترين عقايد و غريب ترين رسوم در کشور پهلوي يکديگر داشتند و به همديگر مخلوط مي شدند. تمايل به سوي يک دين که از اين دنياي اغفال کننده انسان را دور مي سازد و مقصد و غايه حيات روي زمين را به عالم ديگري منتقل مي کند مشهور مي گرديد. عاليترين افکار به طرف پرستش خداي يگانه جلب ميشد.آئين مسيح بي سروصدا سازمان و شريعتي براي خود تهيه و تکميل مي کرد.

معذلک در قرن سوم چند امپراطور قوي الاراده يا داراي حسن نيت ديده شدند. واي همه آنها به استثناي عده معدودي، پيش از آنکه بتوانند کار سودمندي انجام بدهند، به دست سربازان خود به قتل رسيدند، همه مجبور شدند که وقت کوتاهي را که لطف دسته هاي سربازان براي ايشان باقي مي گذاشت بدين منظور صرف کنند که از يک مرز به مرز ديگري بدوند تا گشادترين رخنه هائي را که آنجا سيل سپاهان وحشي داخل کشور مي شد مسدود سازند. بايد منتظر سلطنت ديو کلسين[3] بود(از سال 285 تا 305) تا مشاهده شود که يک اراده قومي از انحطاط امپراطوري مانع شد و بوسيله يک اصلاح متهورانه از درسهاي آشوبهايي که قريب يک قرن طول کشيد استفاده کرد.



1- Hadricn

2- Aurelien

[3] Diocletien

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر