دانلود تحقیق درمورد سه دهه بحران افغانستان، عدم استقلال دولت‌هاي حاكم

دانلود تحقیق درمورد سه دهه بحران افغانستان، عدم استقلال دولت‌هاي حاكم

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد سه دهه بحران افغانستان، عدم استقلال دولت‌هاي حاكم

با دانلود تحقیق در مورد سه دهه بحران افغانستان، عدم استقلال دولت‌هاي حاكم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سه دهه بحران افغانستان، عدم استقلال دولت‌هاي حاكم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سه دهه بحران افغانستان، عدم استقلال دولت‌هاي حاكم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سه دهه بحران افغانستان، عدم استقلال دولت‌هاي حاكم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

اشاره

اين نوشتار در صدد آن است كه با تحليل گذراي اوضاع سياسي، اجتماعي و نظامي سه دهه‌‌ي بحران و تحولات اخير افغانستان، بگونة آثار و پي‌آمدهاي آنها را در قالب نا امني‌ها، عقب‌ماندگي‌ كشور، عدم استقلال و ناكار آمدي دولت‌هاي حاكم و...، در شش مرحله به تصوير بكشد، تا به صورت غير مستقيم اين پيشنهاد را مطرح كند، كه در راستاي استقلال همه جانبة كشور و احترام به حقوق از جمله حق انتخاب سياسي آحاد ملت، از هر تلاشي نبايد دريغ كرد. تبيين اين موضوع را با طرح سؤالات ذيل پي‌ مي‌گيريم.

1ـ از به راه انداختن کودتا و اشغال افغانستان چه دست آورد نصيب دولت شوروي شد ؟

2ـ آيا رهبران جهادي بعد از بيرون راندن قواي شوروي و اضمحلال دولت دست نشانده‌‌ي آن، به اهداف نهايي يعني تشکيل دولت و يا شوراي انقلاب، نهايتاً استقلال و حکومت جمهوري اسلامي رسيدند؟ اگر به آن اهداف نرسيده‌اند علت آن چه بوده است ؟

3ـ وقتي گروه طالبان %80 در صد افغانستان را به تصرف خود در آوردند و چند صباحي هم به حکومت رسيدند اين تصرف و حکومت چه تبعات و پيامدهاي را براي ملت شريف و نجيب افغانستان در پي‌داشت يا بگوييم براي ملت چه ارمغاني داشت؟

4ـ بعد از کنفرانس بن و برگزاري انتخابات و تشکيل دولت به رياست محترم حامد کرزاي، آيا وعده‌هاي دولت منتخب و سازمان ملل در زمينه امنيت، آزادي، باز سازي و همچنين در مورد مهاجرين، تحقق يافته اند؟

5ـ آيا دولت و کميسارياي عالي سازمان‌ملل مي‌توانند مهاجرين و افغاني‌هاي خارج از كشور كه يک‌چهارم جمعيت افغانستان را تشکيل مي‌دهند از راي دادن در انتخابات رياست جمهوري محروم سازند؟

       مراحل بحران و تحولات سه دهة اخير

1‌ـ كودتاي كمونيستي

هتک حرمتي را که امپرياليست شرق به ملت مسلمان، دين دوست و ميهن‌پرست افغانستان روا داشت، از به راه انداختن کودتاي ننگين7 ثور بود که در سال 57 جهت رسيدن به مقاصد شوم که آرزوي ديرينه‌اش بود، چند صباحي هم با اين کودتا آن ا بلهان تاريخ چون ترکي و امثال او را به قدرت رساند و نظام ضد خدايي و ضد بشري را در افغانستان حاکم نمود. کمونيستها بعد از آنكه قدرت را در دست گرفتند در حالي که عقل و خرد را از دست داده بودند سر مستانه و ديوانه‌وار قوانيني را که حاکمان امپراطوري شرق ديکته کرده بود بدون لحاظ مقتضيات جهت اداره کشور به اجرا گذشتند.

2‌ـ وقوع انقلاب مردمي و اشغال افغانستان توسط شوروي

اما ملت مسلمان افغانستان وقتي يقين پيدا کردند که دين، ناموس و کشور در خطرند، احساس تکليف نمودند، عليه کودتاچيان و بازيگران با دين، ناموس و کشور قيام کردند. يعني در دفاع از دين، ناموس و کشور يک انقلاب الهي و مردمي را به راه انداختند و اين حرکت هم توسط علما و دانشمندان ديني به راه انداخته شد و هم هدايت و رهبري مي‌شد. با عنايات پروردگار اين جهاد في‌ سبيل الله تا آن جا پيشرفت که بخش وسيعي از ولايات ولسوالي‌ها را آزاد و از لوث و جود عناصر خلق و پرچم پاک‌سازي نمودند. بعد از آزادي و پاک‌سازي، جهت اداره امور و سامان بخشيدن به وضع جبهه‌ها قرار گاه‌ها و کميته هاي محلي تشکيل و طبق دستور شرع اداره مي‌شد و همه‌‌ي اقشار ملت اعم از شيعه، سني، پشتون، تاجيك، ازبک و ديگر اقليت‌هاي ديني و قومي در جبهه و جهاد و اداره مناطق آزاد شده تحت عنوان مليت و احد حضور يافته و سهمي در جهاد گرفتند، و همين امر هم عامل پيروزي و عزت و اقتدار ملت انقلابي و قهرمان افغانستان شدند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر