دانلود تحقیق درمورد استان لرستان

دانلود تحقیق درمورد استان لرستان

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد استان لرستان

با دانلود تحقیق در مورد استان لرستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق استان لرستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق استان لرستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد استان لرستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:45 صفحه

قسمتی از فایل:

جاذبه‌هاي طبيعي

مقدمه:

استان لرستان سرزميني زيبا با آب و هواي دلپذير و محصوردركوههاي مرتفع و صعب العبور است كه بين 46درجه و51دقيقه تا 50 درجه و22 دقيقه عرض شمالي درسلسله جبال زاگرس مياني واقع شده است. اين استان از شمال به استانهاي مركزي و همدان ,از شرق به استان اصفهان ,از جنوب شرقي به چهار محال وبختياري ,از جنوب به استان خوزستان و از غرب به استان كرمانشاه و ايلام محدود است.

استان لرستان با مساحت 28064 كيلومتر مربع در غرب كشور پهناور ايران واقع و7/1 درصد مساحت كشور را به خود اختصاص داده است . اين استان با بيش از 1600000 نفر جمعيت 6/2 درصد جمعيت كشور را دارا مي باشد . بنابراين استان لرستان از حيث مساحت و نيز جمعيت رتبه چهاردهم را بين استانهاي كشور حائز گرديده است.

اشترانكوه با 4150 متر ارتفاع بلندترين نقطه استان لرستان است.پست ترين نقطه در جنوبي ترين استان واقع شده و ارتفاع آن از سطح دريا 500 متر است .

بر اساس آخرين تقسيمات كشوري استان لرستان، داراي ٩ شهرستان،12 شهر، 25 بخش، 81 دهستان و 2842 آبادي داراي سكنه بوده ومركز سياسي واداري آن شهر خرم آباد است .

شهرستان هاي استان عبارت اند از:خرم آباد ، بروجرد،اليگودرز ،دورود ،ازنا ،كوهدشت ،دلفان، سلسله وپلدختر.

آب وهواي لرستان

استان لرستان داراي آب وهواي متنوعي است، اين تنوع از شمال به جنوب و از شرق به غرب كاملا محسوس مي باشد.

زمستان هنگامي كه در شمال لرستان برف و كولاك ادامه دارد قسمتهاي جنوبي آن داراي هوايي مطبوع و باراني است . بخشهاي غربي مانند سفيد كوه نسبت به قسمتهاي شرقي ، يعني دورود و اليگودرز،نزولات جوي بيشتري دارد .

تنوع آب وهوايي در شهر هاي استان مشاهده مي شود به طوري كه خرم آباد از اعتدال زمستاني و گرماي تابستاني،بروجرد از سرماي زمستاني واعتدال تابستاني،و اليگودرز از آب وهواي بسيار سرد در زمستان و معتدل در تابستان برخوردار است.علل تنوع آب وهواي لرستان عبارتند از:

 ۱- موقعيت رشته كوههاي زاگرس نسبت به جهت وزش بادهاي مرطوب غربي

۲- ارتفاع نسبتا زياد اين منطقه از سطح دريا

۳- فشردگي كوهها

۴- واقع شدن در عرض جغرافيايي متوسط

۵- اثر بادهاي گرم جنوبي ايران به طوري كه اختلاف بين حداكثر و حداقل مطلق دما به بيش از ۰۸ درجه سانتيگراد رسيده است .حداكثر دماي ثبت شده 4/47 وحداقل دماي مطلق ثبت شده ۵۳- است.

تفرجگاه هاي طبيعي

1- تفرجگاه تخت شاه

2- تفرجگاه شيرز

3- تفرجگاه مخمل كوه (تنگه شبيخون)

4- تفرجگاه بابا عباس


9,000 تومان