دانلود تحقیق درمورد آشنايي با وسايل آزمايشگاهي

دانلود تحقیق درمورد آشنايي با وسايل آزمايشگاهي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد آشنايي با وسايل آزمايشگاهي

با دانلود تحقیق در مورد آشنايي با وسايل آزمايشگاهي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آشنايي با وسايل آزمايشگاهي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آشنايي با وسايل آزمايشگاهي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آشنايي با وسايل آزمايشگاهي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

آنس ( فليدوپلاتين ) : كه به دو نوع مي باشد نوك تيز و حلقه اي كه براي انواع كشت ها در محيط هاي مختلف به كار مي رود .

پيست اتوماتيك : پيستي بسيار حساس و دقيق مي باشد كه داراي تنظيمي در قسمت فوقاني خود مي باشد كه مي تواند از 1 سي سي تا 1000 سي سي تنظيم شود .  اين دستگاه داراي قسمت هاي پلاستيكي مي باشد كه براي برداشتن مواد از آنها استفاده مي شود و يكبار مصرف مي باشند . اين اجزاي پلاستيكي سر سمپلر مي باشند .

فور : دستگاهي براي استريل كردن

انكوباتور ( گرم خانه ) : كه بعد از كشت برخي محيط ها را براي اينكه در محيط مناسب خود قرار گيرند در آن قرار مي دهند . دماي آن قابل تنظيم بوده همچنين مي توان زمان را نيز براي آن تعريف نمود .

اتوكلاو : دستگاهي شبيه به يك زود پز بزرگ مي باشد كه براي استريل كردن از آن استفاده مي شود.

استريليزاسيون :

روندي است كه در طي آن همه اشكال ميكروبي را اعم از اشكال فعال و اسپورها را از بين مي بريم و آن ابزار و يا آن ماده مورد استفاده را عاري از هر گونه ميكروب مي كند .

استريليزاسيون به دو صورت خشك و رطوبي انجام مي شود .

Stril: ( Dry – wet – filter )

روش هاي كشت باكتري :

هدف از كشت باكتري :

1-     باكتري را بتوانيم جدا ايزوله كنيم ( خالص كنيم ) مثلا حيواني كه مبتلا است ( بيمار است ) مي توانيم عوامل بيماريزا را از او جدا كنيم و با شناسايي عوامل بيماريزا پي به ماهيت بيماري ببريم .

2-     از كشت باكتريايي كمك مي گيريم براي درمان بيماري ( تست آنتي بيوگرام ) كه در اين تست ها باكتري خالص شده را در اختيار داريم . مي توانيم داروهاي متعدد را روي آن آزمايش كنيم و به هر كدام از داروها جواب داد در مورد انسان و يا دام استفاده كنيم .

3-     تهيه واكسن ها : كشت هاي خالص را بدست مي آوريم بعد آنتي ژنهاي آن باكتري ها را جدا مي كنيم و از آنها واكسن تهيه مي كنيم .

محيط هاي كشت :

الف : محيط كشت مايع : (Broth) آبگوشت ، مثال انواع محلولهاي قندي مثل گلوكزبرات .

ب : محيط هاي جامد : Agar :

يك پلي ساكاريد است . پلي ساكاريد كمپلكسي است كه باكتري ها مي توانند آن را تجزيه كنند . ( سفت كننده است ) . ما به طور معمولي محيط هاي جامد را داخل پليت تهيه مي كنيم ( يك تعدادي داخل لوله ) محيط هاي مايع هميشه داخل لوله تهيه مي شوند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر