دانلود تحقیق درمورد آلودگي هوا و پديده وارونگي

دانلود تحقیق درمورد آلودگي هوا و پديده وارونگي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد آلودگي هوا و پديده وارونگي

با دانلود تحقیق در مورد آلودگي هوا و پديده وارونگي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آلودگي هوا و پديده وارونگي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آلودگي هوا و پديده وارونگي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آلودگي هوا و پديده وارونگي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

بدون شك يكي از مهمترين مسائل زيست محيطي در ايران و بخصوص شهرهاي بزرگ مشكل آلودگي هوا است. در سالهاي اخير اين پديده خطرناك به جايي رسيد كه توجه همگان را به خود جلب كرد. اما ببينيم كه آلودگي هوا چيست و تعريف آن به چه صورت است؟ بسيار در اخبار، روزنامه ها و گزارشهاي مختلف مي شنويم كه فلان گاز از حد مجاز در هوا افزايش يافته و يا بهمان ماده در هوا زيادتر از مقداري است كه بايد باشد. در اين مطلب ابتدا سعي مي شود گازها و يا موادي كه در هوا وجود دارند معرفي شوند و سپس توضيح داده شود كه چه عواملي در ميزان آلودگي هوا بيشترين نقش را ايفا مي كنند.

به زبان ساده آلودگي هوا آن چيزي است كه انسان نمي خواهد در هواي تنفسي اش وجود داشته باشد. چرا؟ زيرا براي سلامتي او مضر است. اين موادي كه ما نمي خواهيم در هوا باشد، به دو صورت ممكن است بوجود بيايند. يكي بصورت طبيعي است، يعني مادر طبيعت در فعل و انفعالات طبيعي خود بوجود مي آورد و ديگري از نوعي است كه توسط انسان و بصورت مصنوعي توليد مي شود. مورد اول در مقايسه با مورد دوم بسيار محدود است و اساسا قابل مقايسه نيست. آتشفشان ها نمونه آلودگي طبيعي هستند كه بر اثر انفجار آنها بسياري از گازها و موادي كه براي سلامتي انسان مضر است به هوا راه مي يابند. گازها و خاكستر ناشي از آتشفشان يكي از نمونه هاي آلودگي توسط مادر طبيعت است كه در فعل و انفعالات دروني زمين در يك نقطه به هواي بيرون راه مي يابد. طوفانهاي شن و كوههايي كه از آنها مداوما دود و بخار بلند مي شوند، نمونه هاي ديگري از آلاينده هاي طبيعي هستند. ( آلاينده يعني آلوده كننده )

و اما به آلودگي هاي ساخته و پرداخته انسان مي رسيم. قبل از اينكه به موارد مختلف آلودگي مصنوعي و غير طبيعي بپردازيم بهتر است كه بدانيم چه گازهايي در هوا بصورت طبيعي وجود دارند. بطور كلي 5 نو گاز متفاوت در هواي تنفسي وجود دارد. اگر هواي تنفسي را به 100 قسمت تقسيم كنيم، 78 قسمت آن گاز نيتروژن است كه با علامت2N شناخته مي شود. دومين گاز اكسيژن معروف خودمان است كه با علامت2O در همه جا از آن ياد مي شود. مقدار اكسيژن 21 قسمت از 100 قسمت فرضي است. بنابراين مي بينيم كه مجموع نيتروژن و اكسيژن با هم تقريبا 99 درصد هواي تنفسي را تشكيل مي دهند. اما از بس كه ما اسم گاز كربنيك يا دي اكسيد كربن كه با علامت2CO معرفي مي شود را شنيده ايم، فكر مي كنيم اين گاز بايد بيشترين مقدار هواي ما را تشكيل دهد بخصوص در تهران! اما اينطور نيست. مقدار دي اكسيد كربن( به قول ما ايراني ها گاز كربنيك) تنها سه صدم هوا است(03/0). مجموعه گازهاي ديگر كه بسياري از آنها نادرند، بيشتر از يك درصد (01/0) هم از مجموعه هواي تنفسي را تشكيل نمي دهند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر