دانلود تحقیق درمورد ارزيابي تكنولوژي موجود در سخت افزار كامپيوتر

دانلود تحقیق درمورد ارزيابي تكنولوژي موجود در سخت افزار كامپيوتر

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد ارزيابي تكنولوژي موجود در سخت افزار كامپيوتر

با دانلود تحقیق در مورد ارزيابي تكنولوژي موجود در سخت افزار كامپيوتر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارزيابي تكنولوژي موجود در سخت افزار كامپيوتر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارزيابي تكنولوژي موجود در سخت افزار كامپيوتر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارزيابي تكنولوژي موجود در سخت افزار كامپيوتر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

تاريخ اينترنت

پيدايش اينترنت به دهه ۱۹۶۰ برميگردد زماني که دولت ايالات متحده براساس طرحي موسوم به “Arpa” مخفف ” آژانس تحقيق پروژه‌هاي پيشرفته” که در آن زمان براي کارکردهاي دفاعي بوجود آمده بود، اين طرح را اجرا نمود. طرح اين بود که کامپيوترهاي موجود در شهر هاي مختلف ( در آن زمان چيزي بنام کامپيوتر شخصي وجود نداشت بلکه سازمانهاي بزرگ و دانشگاهها و مراکز دولتي معمولا داراي سيستمهاي کامپيوتر بزرگ “MainFrame” بودند) که هر کدام اطلاعات خاص خود را در آن ذخيره داشتند بتوانند در صورت نياز با يکديگر اتصال بر قرار نموده “Connect” و اطلاعات را به يکديگر منتقل کرده “Communicate” و يا در صورت ايجاد بستر مناسب اطلاعات را در حالت اشتراک “Share” قرار دهند. در همان دوران سيستمهايي بوجود آمده بودند که امکان ارتباط بين کامپيوترهاي يک سازمان را از طريق مختص همان سازمان فراهم مي نمودند طوريکه کامپيوتر هاي موجود در بخشها يا طبقات مختلف با يکديگر تبادل اطلاعات نموده و امکان ارسال نامه بين بخشهاي مختلف سازمان را فراهم مي کردند که اکنون به اين سيستم ارسال نامه پست الکترونيک (Email) مي گويند. اما براي اتصال و ارتباط دادن اين شبکه‌هاي کوچک و پراکنده که هر کدام به روش و استاندارد هاي خودشان کار ميکردند استانداردهاي جديد و مشخصي که همان پروتکل ها “Protocol” هستند توسط کارشناسان وضع شد. سرانجام درسال ۱۹۶۱ تعداد ۴ کامپيوتر در ۲ ايالت مختلف باموفقيت ارتباط بر قرار کردند و با اضافه شدن واژه نت “Net” به طرح اوليه نام آرپانت “ArpaNet” براي آن منظور شد. در دهه ۱۹۷۰ با تعريف پروتکلهاي جديدتر از جمله “TCP” که تا به امروز رواج دارد و نيز مشارکت کامپيوترهاي ميزبان “Host” بيشتر به آرپانت وحتي گسترده شدن آن به برخي نواحي فراتر از مرزهاي ايالات متحده، آرپانت شهرت بيشتري يافت وايده اينترنت همراه با جزييات بيشتر راجع به شبکه‌هاي کامپيوتري مطرح گشت تا اينکه طي سالهاي پاياني دهه ۱۹۷۰ شبکه‌هاي مختلف تصميم گرفتند به صورت شبکه‌اي با يکديگر ارتباط بر قرار نمايند و آرپانت را بعنوان هسته اصلي انتخاب کردند. بعدها در سال ۱۹۹۳ نام اينترنت “Internet” روي اين شبکه بزرگ گذاشته شد. وب يا همان “www”که مخفف “WorldWideWeb” ” تار جهان گستر” مي‌باشد توسط آزمايشگاه اروپايي فيزيک ذرات Cern بخاطر نياز آنها به دسترسي مرتب تر و آسان تر به اطلاعات موجود روي اينترنت ابداع گشت. در اين روش اطلاعات به صورت مستنداتي صفحه‌اي “Page” بر روي شبکه اينترنت قرار مي گيرند و بوسيله يک مرورگر وب ” WebBrowser ” قابل مشاهده هستند و هم اکنون کارکردهاي بسياري دارند.

تاريخچه اينترنت در ايران

• • سال ۱۳۷۱: تعداد كمي از دانشگاه‌هاي ايران، از جمله دانشگاه صنعتي شريف و دانشگاه گيلان، توسط مركز تحقيقات فيزيك نظري و از طريق پروتكل UUCP به اينترنت وصل مي‌شوند تا با دنياي خارج ايميل رد و بدل كنند.

• • سال ۱۳۷۲ : در سال 1372 هجري شمسي ايران نيز به شبکه اينترنت پيوست. نخستين رايانه اي که در ايران به اينترنت متصل شد مرکز تحقيقات فيزيک نظري در ايران بود. در حال حاضر نيز اين مرکز يکي از مرکزهاي خدمات اينترنت در ايران است .مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات،‌ بعنوان تنها نهاد ثبت اسامي قلمرو [ir.] در ايران به رسميت شناخته مي‌شود. اين قلمرو مشخّصه تعيين شده براي هويت ايران در فضاي اينترنت است.

• • سال ۱۳۷۳ : مؤسسه ندا رايانه تأسيس مي‌شود. پس از راه‌اندازي اوّلين بولتن بورد (BBS)، در عرض يك سال نيز اوّلين وب سايت ايراني داخل ايران را راه‌اندازي مي‌كند. همچنين، اين مؤسسه روزنامه «همشهري» را به زبان فارسي در اينترنت منتشر مي‌كند، كه اين اوّلين روزنامه رسمي ايراني در وب محسوب ميشود. در همين سال بدنبال اتصال به اينترنت از طريق ماهواره كانادائي «كد ويژن» (Cadvision)، مؤسسه ندا رايانه فعاليت بازرگاني خود را بعنوان اوّلين شركت خدمات سرويس اينترنتي (ISP) آغاز مي‌كند.

• • سال ۱۳۷۴ : مجلس ايران تأسيس شركت «امور ارتباطات ديتا» تحت نظر شركت مخابرات ايران را تصويب مي‌كند و مسؤليت توسعه خدمات ديتا در سطح كشور را بطور انحصاري در اختيار آن شركت قرار مي‌دهد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر