دانلود تحقیق درمورد انرژی هسته ای

دانلود تحقیق درمورد انرژی هسته ای

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد انرژی هسته ای

با دانلود تحقیق در مورد انرژی هسته ای در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انرژی هسته ای را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انرژی هسته ای ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انرژی هسته ای

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

حدود 100 سال پيش  كه براي اولين بار مسئله استفاده از انرژي عظيم هسته اي مطرح شد، بشر نمي‌توانست درك تجربي و صحيحي نسبت به اين موضوع داشته باشد. ولي ديري نپائيد كه دانش و تكنولوژي اين انرژي در اختيار بشر قرار گرفت و توانست استفاده از آن را تجربه نمايد.

ديرزماني اگر كسي مسئله پرواز در آسمان و يا سفر به خارج اين كره خاكي و گردش به دور آن را مطرح مي كرد، حتماً او را خيالپرداز و مجنون قلمداد مي كردند و يا به خاطر اظهار بعضي حقايق فرد را به توبه در كليسا وا مي‌داشتند!

زماني روباتها و ابركامپيوترها كه مي‌توانستند چندين محاسبه رياضي را در چند ثانيه انجام دهند، فقط در داستانهاي تخيّلي نويسندگان پيدا مي شد. خلاصه هميشه در تمامي اعصار وقتي مطلبي فوق دانش و درك مردم آن زمان مطرح مي‌شد در برابر مخالفتها و انتقادهاي شديدي قرار مي‌گرفت ولي بعد از طي روزگاري، همگان به پيشرفتهاي فوق العاده در آن زمينه مواجه مي‌شدند و حتي اين پيشرفت را موجب فراهم آمدن آسايش بيشتر خود مي‌ديدند و حالا در عصرها بحث نانوتكنولوژي مطرح شده است، موضوعي كه در تمامي ابعاد زندگي بشر و رشته هاي مختلف علمي ارتباط مستقيم و میسر خواهد داشت.

نانوتكنولوژي چنان روي كرد و نگرش به تكنولوژي را متحول ساخت كه در صورت تحقق و رسيدن به مقصدي كه ترسيم شده است، شايد بزرگترين جهش انسان براي صعود به قله هاي رفيع خواهد بود. اكنون جهان متوجه اين رويكرد متحول كننده شده و متخصصين و دانشمندان در نقاط مختلف اين كره‌ي خاكي دست به پژوهش و مطالعات وسيعي در اين زمينه زده اند و طبق گفته‌ي برخي از آنان پيشرفت‌هاي صورت گرفته و روند رو به رشد نانو، بيش از حد انتظار و پيش‌بيني است.        

نانوتکنولوژی چیست؟

نانوتکنولوژی مولکولی، نامی است که به یک نوع فن‌آوری تولیدی اطلاق می شود. همانطور که از نامش پیداست، نانوتکنولوژی مولکولی، هنگامی محقق می شود که ما توانایی ساختن چیزها را از اتمها داشته باشیم و در این صورت ما توانایی آرایش دوباره مواد را با دقت اتمی خواهیم داشت. هدف نانوتکنولوژی ساختن مولکول به مولکول آینده است. همان طور که وسایل مکانیکی به ما اجازه می دهند که چیزی فراتر از نیروی فیزیکی خود به دست آوریم، علم نانویی و تولید در مقیاس نانو هم، سبب می شود تا ما بتوانیم پا را فراتر از محدودیتهای اندازه ای که به طور طبیعی موجود است، بگذاریم و درست روی واحدهای ساختاری مواد کار کنیم، جایی که خاصیت مواد مشخص می شود و با تغییر در آن واحدها می توان تغییرات خواص را ایجاد کرد. برای کنترل ساختار مواد، باید یک سیستم کامل و ارزان قیمت در اختیار داشته باشیم. فرض اصلی در نانوتکنولوژی این است که تقریباً همه ساختارهای باثبات شیمیایی که از نظر قوانین فیزیک رد نمی‌شوند را می توان ساخت.

ماهیت نانوتکنولوژی، عبارت است از توانایی کارکردن در تراز اتمی، مولکولی و فراتر از مولکولی، در ابعاد بین 1 تا 100 نانومتر، با هدف ساخت و دخل و تصرف در چگونگی آرایش اتمها یا مولکولها با استفاده از مواد، وسایل و سیستم هایی با تواناییهای جدید و اعمال تازه که ناشی از ابعاد کوچک ساختارشان می باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر